Hej Krister!

$ /bin/uname -r

För att byta från en 2.2- till en 2.4-kärna så kan du behöva uppgradera
vissa andra paket först. Det hela beror på vilken version av Debian du kör,
kolla på http://www.debian.org/ för att ta reda på vilka förberedelser du
behöver göra.

För att få veta vilka förkompilerade kärnor det finns att välja på så kan
du göra;

$ apt-cache search kernel-image | grep ^kernel-image | sort | more

Lycka till!

                                  _\\|//_
                                  (-0-0-)
                      |       Magnus Sandberg       |