On Thu, Jan 29, 2004 at 01:55:40PM +0100, [EMAIL PROTECTED] wrote:

> Jag har jämfört din XF86Config-4 med min (jag har dock ett G550). Och
> jag har också kollat din log. Jag tror att du har en konflikt mellan
> mga-modulen och framebuffern...  testa att ta bort  raden
>
> Option                "UseFBDev"              "true"

Utöver det, kanske du kan prova att lägga till NoHal som option?

Citat från man mga (4):

 Option "NoHal" "boolean"
    Disable or enable loading the "mga_hal" module. Default: the module
    is loaded when available and when using hardware that it supports.

Annars ingår modulen mga_hal i matrox egna drivisar (sluten källkod)
som man kan ladda ner från matrox.com. Men kör du inte 3d-spel så
är det inte värt besväret. Vet inte om de stödjer G200 heller?

--
Fredrik Jonson

Till