Hej,

tips är att isf köra 1280x960 istället för 1280x1024. I 1280x1024 blir alla
bilder tillplattade, och det är nog inte så lämpligt om du håller på med
bildhantering.

Angående ämnet kan jag nämna att min monitor som för 1,5 år sedan var
flimmerfri i 75Hz nu flimrar och därför kör jag den med lägre pixelyta för
att komma upp i 85Hz... Det har blivit flimrande moiremönster vid lägre
uppdateringsfrekvenser som inte längre går att justera bort, jag antar att
det är en förslitningsskada... Så om du vill köra 1600x1200 i acceptabel
uppdateringsfrekvens skulle jag rekommendera en monitor som klarar 1800x1440
i 75Hz eller liknande, så du har lite marginal också.

Eller en TFT då, som ju tyvärr är svindyr i 1600x1200 eller förstör bilden med
att bara klara 1280x1024...

 /Calle