Startade med rescbf24 root=/dev/hdb5 istÀllet och dÄ hittade han grub, eller
rÀttare sagt stage filen som verkade ha kommit bort. Körde grub-install
/dev/hda och sen update-grub och det fungerade, sen behövde jag bara editera
/boot/grub/menu.lst för att fÄ Windows att starta. Nu ÄterstÄr mitt
huvudproblem bara, att fÄ X att fungera.

>---
>root (hd0,4)
>setup (hd0)
>---
>
>DÀr (hd0,4) Àr partitionen med /boot/grub. Se gÀrna till att menu.lst har din
>Debian-installation och Windows. Du fÄr gÀrna vara lite mer utförlig och
>berÀtta vad som gÄr fel. NÄgon ominstallation Àr knappast nödvÀndig.

I och med att jag skrev över MBR sÄ kunde jag inte komma grub shell lÀngre men
jag har skrivit ner kommandona ifall det skulle hÀnda igen.

Christian Vesterlund
2004-06-17

Till