Hej!

Jag haren 120Gb hårddisk ansluten via USB. Den har bara en partition och
partitionen är formaterad med FAT32.

Jag har inga problem med att läsa filer från disken i Linux men när jag
kör en df -h   eller en pydf  så visas fel % använt utrymme.

en du -shx säger mig att    98 Gb är använt men kör jag df -h ser det ut
så här:

Filsystem          Storlek Anvnt Tillg Anv% Monterat på

/dev/sdc1             116G   24G   92G  21% /mnt/usb/HDD

Är det någon som har en ide om vad som kan vara fel? löser det sig
kanske om jag partitionerar om den i ett par mindre partitioner? eller
är det någonting i kerneln jag glömt?

Tips mottages tacksamt.

        /Samuel Blomqvist

--