To: Debian-user-Swedish <debian-user-swedish@lists.debian.org>
From: Niels Larsen <[EMAIL PROTECTED]>
Subject: Xlib: connection to ":0.0" refused by server - Xlib: No protocol
    specified

Jag holder på, at forsöke at läre mig at lage firewall script.
http://iptables-tutorial.frozentux.net

Når jag vil öppna vissa grafiske programmer som root, bl.a. nmapfe och nessus,
får jag fölgande message:

.....#nessus

Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: No protocol specified

(nessus:4106): Gtk-WARNING **: cannot open display: