On 2005-11-30 18:17 +0100 or thereabouts, Stefan Alfredsson wrote:
> Skalet är ett bra ramverk. Jag hade använt något i stil med
> updatedb; locate viewtopic.php | xargs grep "v.1.2.3.sårbar"

/bin/sh är aldrig fel, har ett gäng olika snurror för att söka efter håliga
appar men det kommer konstant nya hål. Därför söker jag nånting som samlar
ihop bra sök-strängar, ungefär.

> Annars kan Nessus vara det du söker efter, den verkar redan ha en
> phpBB-sqlinjection plugin;
>
> http://www.nessus.org/plugins/index.php?view=single&id=11767

Dåligt med surf just nu, skall kikas på men Nessus kör väl mest checker mot
webbservern och då ska jag traggla igenom alldeles för många domäner. Men om
jag nu inser att den tragglar igenom disk när jag surfar på länken imorgon
ska jag skämmas och ta bort detta stycke. :-)

--
PGP: F9FDB750 <---> http://sege.nu/pubkey.asc