On Sat, 16 Apr 2011 17:15:16 +0200
Martin Bergström <ma...@bredband.net> wrote:

> Hej!
>
> Kör Debian testing (wheezy) och för någon vecka sedan uppgraderades
> Linux-kärnan från linux-image-2.6.32-5-686 2.6.32-31 till
> linux-image-2.6.38-2-686 2.6.38-3. Då fick jag en regression i form av
> att det blev suddigt i två horisontella band på min nya fina bildskärm.
> Med 2.6.38 tycker bildskärmen att video-signalen är i 1920x1198, inte
> 1920x1200 som med 2.6.32. Datorn verkar anse att upplösningen är
> 1920x1200 oavsett.

Kör du intel-drivrutinerna som är packeterade i Wheezy, eller en
egenbyggd verison?

Det ser ut som om Wheezy (än så länge) har 2.14.0 packeterad -
Uppströms så släpptes dock 2.15.0 bara här om dagen, vilken inte verkar
ha hunnit packeteras i Debian ännu - se

http://intellinuxgraphics.org/2011Q1.html

och

http://packages.debian.org/search?keywords=xserver-xorg-video-intel

Standard-svar som uppström brukar ge på såna här frågor brukar väl vara
"kompilera senaste versionen och testa med den", så om det inte är
senaste versionen du kör så skulle jag rekommendera att först testa
det. (Eller då vänta tills den kommer till Wheezy.)

Om det är versionen från testing som du kör så kan du ju felrapportera
detta mot paketet xserver-xorg-video-intel i debian.

hoppas jag har kunnat vara lite till hjälp varjefall. (jag kör inte
intel-grafiken just nu själv..)

mvh
--
Andreas Ronnquist <gus...@gusnan.se>