För att konvertera till RAID1 på min Squeeze-baserade server följer jag
http://www.howtoforge.com/how-to-set-up-software-raid1-on-a-running-lvm-system-incl-grub2-configuration-debian-squeeze.

Orginaldisken har GPT, och därför måste jag ha ett alternativ till
sfdisk, jag försöker med sgdisk. Vid installation får jag dock "unmet
dependencies" pga "E:Brocken packages":

The following packages have unmet dependencies:
 gdisk : Depends: libicu48 (>= 4.8-1) but it is not going to be installed
         Depends: libtinfo5 but it is not going to be installed
E: Broken packages

Jag har gjort apt-get update, apt-get clean, apt-get -f install m.fl.
tips och även försökt installera ovanstående bibliotek individuellt,
men lyckas inte.

Min erfarenhet är för dålig för att komma ur situationen på egen hand
och jag behöver därför tips om hur jag kan installera gdisk-paketet på
min server.

/Jens

Jens Andersson                  ja...@barbanet.com
VHF: SC8895                         MMSI:265586130
PGP finger print:
BD36 399B 2594 74DA  EFAB B72C B655 55D1