Bildiğim soruların cevabı şunlardır:

C modüler ve C++ nesne yönelimli programlama dilleridir. Özelikleri itibarı ile
farklı ortamlarda düzgün derlenip bağlanması sorunsuz olarak çalışabilecekleri
anlamını taşır. Ancak yazılan kodların donanım yada işletim sistemi ile ilgili
özel fonksiyonları varsa temel mimari farklılıklardan dolayı
derleme/link/çalışma hataları oluşabilir.

2-programlama yaparken kde veya gnome kullanmak bir
fark yaratıyormu.
C ve C++ kodlarını yazarken kullandığınız kütüphaneler (library) gnome yada kde
kernel'larına ilşkin özel kodlar içeriyorsa sürümler arası uyumsuzluk
olacaktır. Ancak Unix'in standart kütüphaneleri kullanılarak yazılmış kodlar
tüm sürümlerde sorunsuz olarak çalışır. Bir başka açıdan özel hazırlanmış
kütüphanelerin farklı kernel sürümleri ile uyumlu olup olmadığı ve yazılan
kodun işlevinin ne olduğu sorusunun cevabı ile de ilgilidir diye düşünüyorum.
3-yazdığımız bir programın windows altında çalışmaması
gibi bir sorun varmıdır.
Temel olarak unix işletim sistemi 64 bit tabanlı olup MS-windows işletim
sistemi özel sürümler dışında 32 bit tabanlıdır. Bu C ve C++ kodlarında temel
değişkenlerin tanımlanması ve algoritmalrın düzenlenmesi sırasında bilinçli
olmayı gerektirir. Özelikle derleyicinin sunmuş olduğu hazır GUI kullanılan
programlarda işletim sistemine bağlı olarak özel durumlar oluşabileceğinden
arada emülatör programların çalışması gerekebilir. Ayrıca Windows API 'lerinden
faydalanarak hazırlanmış C/C++ kodları farklı işletim sistemlerinde sorun
çıkaracaktır diye düşünüyorum.

4-Linux altında programlama kursu varmı? Hangi kitapları önerirsiniz...
C ve Sistem programcıları derneğinin açmış olduğu çeşitli kurslar ve
sitelerinde yayınladıkları çeşitli kaynaklar var. İncelemeniz fikir vermek
açısından faydalı olabilir. Ayrıca sorularınızı bu adrese de gönderebilirsiniz.
http://www.csystem.org/

Debian'da karar kıldıktan ve kurulumunu ve mantığını anladıkdan sonra
asıl amacım olan C/C++ üzerinde birkaç soru sormak istiyorum.
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

1-linux altında programlamada Gtk ve Qt arasındaki
fark nedir acaba.

--
Saygılarımla...

Cevap