Merhabalar,
Bu mesajı benim gibi düşünenler adına (var mı şimdi göreceğiz : ) )
bilgilendirme mesajı olarak atıyorum, hiçbir kötü niyet içermemektedir.

>  Merhaba Debian'cılar,
> Ben ilk başta şunu söyleyim yazacaklarım debianla alakalı olmayabilir ama
> sizler kendin pişir kendin ye düşünce sisteminde oldugunuz için benim
> sorulara cevap vermeyebilirsiniz.

"Kendin pişir kendin ye" tekniği pek çok noktada, başka "kendin pişir
kendin yiyicilere", tecrübe alışverişi şeklinde, danışmayı gerektirir.
Bu noktada bir sorun/sıkıntı yok. Hatta bu tip sorulara cevap vermek
hoştur güzeldir, insana güzel hisler verir.

> Soru belli mono ben c# ile yazılım geliştiriyorum ama windows üzerinde .net
> idesini kullanarak debianımı kurdum gnome 2.10 nuda kurdum ve üzerinde mono
> var çok sevindim.Gnome müthiş bişey yaa.

Şimdi burda biraz sorunlu kelimeler var : ) Açıkcası ben ".net", "win$"
gibi kelimeler duyduğumda, olmuyor... Ne güzel dünyada bir sürü dil var,
her işi gören, herkesi mutlu eden dil var, platform var, onlara noldu.
Mesela perl, c/c++, java, python, delphi, var da var. Bu kadar güzel, bu
kadar geniş bir aile varken, ne güzel linux' e de bir adım atmışken,
neden hala .net? Gelin bir adım daha atın, yeni ufuklara yelken açın : )

> [...]
> bilgiler var.
> Ama onlar bana biraz küçük kalıyor mono kütüphanesini nerden alıyor ve ben
> bu kütüphanelerime kendi sınıflarımı ve fonksiyonlarımı eklemeyi düşünüyorum
> bunu .net te yapabiliyordum.
> Kütüphane nasıl yapılandırılır bunlar benim performans için önemli test
> toolları var mı.
> Mesela .net teki gibi sunucu apache oluyormu web servislerini
> kullanabiliyormuyuz ben bütün uygulamalrımı web servislerini kullanarak
> platformun bagımsızlıgını dahada güçlendirim.
> Simulatorlara izin veriyormu.Yani mobil uygulama.

mono nedir, nasıl kullanılır bilmiyorum. Ancak İngilizce'yi dert
etmeyin, bu gibi listelerin en temel amaçlarından birisi de bu İngilizce
bağımlılığını ortadan kaldırmak (olsa gerek).

> Bunlara cevap vermek zor ama cevap verecek birileri çıkacaktır.ihşallah.
> Döküman kaynagı özellikle library applicationlar kendim hazır library yapamk
> istiyorum.
>
> Yani mono dolu günler yaşamak istiyorum...

Şimdi benim size tavsiyem şu olacaktır, hakkında özellikle Türkçe
yazılar bulması olan, tek alanlara yönelmeyin. Eğer aklınızda projeler
varsa, bu projeler için hangi platformlar kullanılabilir, onları
öğrenin, böylece daha geniş bir alanda araştırma/geliştirmeler de
bulunabilirsiniz. Mesela ben şöyle bir o mono'nun sitesine baktım, java
da kullanılabiliyormuş gibi duruyor. Java öğrenin, sanırım java hakkında
daha fazla Türkçe yazı bulabilirsiniz. Yada mono ya alternatif, sizin
çalışmak istediğiniz projeye özel Linux altında daha köklü (yani
hakkında daha çok yazı yazılmış olan) platformlar bulabilirsiniz.

Mesela Gnome çok güzel diyorsunuz. Buyrunuz:

http://www.gnome.org.tr/

Gnome da geliştirilme yapılabilecek bir ortam. Onun da birçok
geliştircilere yönelik tarafları var. KDE de aynı öyle.

Yani kafayı mono' ya takmayın, günlerinizi dolu dolu yaşayacak bir sürü
başka monolar var...

Can Kavaklıoğlu