Merhaba;

Sudo ile ilgili problemler yaşıyordum uzunca bir
süredir ve sıkıntılarımı da derinlemesine
irdeleyemiyordum problemin kaynağını bulamadığımdan
ötürü.

Neyse çözüme ulaştıktan sonra şuna ihtiyaç duyuyorum.
Çok kullanıcılı bir iş istasyonu olarak kullandığınız
bilgisayarda eğer ki gdm gibi bir display manager
kuruluysa sudo ile ayarlamış olduğunuz kapatma, reboot
etme gibi komutlar işlevsiz kalıyor. Sıradan
kullanıcılar Ctrl+Alt+F1 ile X i deaktive edip
konsoldan login olmak zorunda kalıyorlar.

Acaba buna yönelik bir çözüm var mı display
managerları  konfigure etmeye yönelik...

Teşekkürler.

(Meğer sudoers dosyasına ilerde kullanırım diye ilk
acemiliğimde copy paste ettiğim bazı satırlar, ihtiyaç
duyulan komutları yanlış yerlere yönlendiriyorlarmış.
Mesela reboot normalde /sbin/reboot iken muhtemelen
belki başka bir dağıtım için özelleştirilmiş şekilde
/usr/sbin/reboot olarak ayarlanmış. İşin pis tarafı bu
şekilde konfigure ederseniz, hata mesajında dosyanın
yerinin yanlış olduğuna dair bir ipucu alamıyorsunuz.
Doğrudan doğruya, o kullanıcının yetkisinin o komut
için ayarlanmamış olduğuyla alakalı bir hata mesajı
veriyor. Bu belki bir bug mıdır değil miri bilmiyorum;
olmasa bile beni yanlış yönlendirdi ve bu yüzden de
çözmesi çok vaktimi aldı. Gereksiz yere bi ton sudo -
sudoers dökümanınını tekrar tekrar okudum.)