Herkese Merhaba,

Debian-tr'ye yeni eklenen belgeler mevcut.

1- Debian Gnu/Linux ile USB Aygitlar

Daha once listede USB aygitlarin tanitimi ile ilgili bir takim problemler
dile getirilmisti, buna bir miktar olsun katki saglayabilmek adina USB
aygitlarin (bilmiyorum cihaz demek dahami dogru) Linux uzerindeki genel
isleyis mantigini izah etmeye calistim.

belge adresi:: http://www.debian-tr.org/?q=usb-devices

2- Debian Gnu/Linux ile Kablosuz (Wireless) Iletisim

Yine wireless aygitlarinin Debian uzerinde ne sekilde kullanilabilecegini
bir kac farkli yontem ile aciklayama calistim.

belge adresi:: http://www.debian-tr.org/?q=wireless

3- Debian Gnu/Linux ile Sistem Kullanicisina Ait Sifre Islemleri

Bu belgee ozellikle sistem yoneticilerinin cok isine yarayacak perl
betikleri mevcut. Belgede /etc/shadow dosyasinin yapisinida bir miktar
izah ediyoruz.

belge adresi:: http://www.debian-tr.org/?q=password-shadow

Belgelere olan talebe, oneriye gore mevcut olan tum belgelere ilaveler
veya duzeltmeler yapabiliriz.

Ilerisi icin dusunulen muhtemel belgeler :

- Yazilimsal Raid ile Debian Kurulumu
- Debian ile Maksimum Guvenlik Yontemleri (Sistem yoneticileri ipuclari,
guvenlik araclarinin yapilandirilmasi, kurulumdan itibaren dikkat edilmesi
gereken hususlar vs.)

Tabi bu belgelerden once duruma gore baska belgelerde hazirlama durumu
olabilir ancak bu yukaridaki konularda hatirimda :)

Ancak Ses Sistemleri ile ilgili guzel bir belgeyede ihtiyac var. Ses
sistemleri ile ilgili benim yeterli bilgim ve deneyimim yok, bu konuda
yazi hazirlamak isteyen arkadas olursa cok memnun oluruz. Aslinda bu
konuda Ali Alphan (Bayazit) Bey 'i gozume kestiriyorum :) Kendisi vakti
musaitse bizim icin boyle bir yazi hazirlarsa mutesekkir oluruz.

Bu teklifim diger arkadaslarada gecerli tabi :)

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin

Cevap