Merhaba,

Çrş, 2005-06-29 tarihinde 20:36 +0300 saatinde, Timu EREN yazdı:

>   bootlogd çalıştığında standart konsol çıkışlarını yönlendirip bir
> kopyasını standart konsola, bir kopyasını ise /var/log/boot dosyasına
> yazıyor. Eğer yeni sitil /dev/console aygıtını kullanılıyor ise gerçek
> konsolu bulmak için standart bir yol olmadığı için çalışmıyor. bunun
> için bootlogd kernel komut satırını parse edip (grup
> yapılandırmasındaki seçeneklerde console=/dev/tty0 mesela) gerçek
> konsolu bulmaya çalışır. Eğer kernel mesajları değişmiş ise yada
> bootlogd'nin okuyamayacağı bir konsol tipi varsa bootlogd
> çalışmayacakmış.

Acaba console=/dev/tty0'ı grub da tam olarak nereye (menu.1st?)
yazdınız?

> Bu durumda  konsol aygıtınızı bulmak ve bunu grub yapılandırmasında
> console=/dev/buldugunuzkonsol diye yazmanız gerekmekte. (tty0
> değilmiydi diye düşünüyorum ama daha eski linux kullanıcılarından
> konsol aygıtı nedir, ne değildir, standart konsol hangisidir gibi
> soruların cevaplarını alabilirsek çok daha fazla şey öğrenmiş olacağız
> hep beraber)

Ben boot işleminin devam etmesini istediğim kernel'i "e" ile açıp
vmlinuz'un tanımlandığı satırın sonuna console=/dev/tty0 (tty1 i de
denedim) yazdım, "b" ile boot edince çekirdek yüklenmekten vazgeçti :)

Hımm, deyip bir de consol=/dev/tty1( tty0 da denedim) yaptım, çekirdek
yüklendi ve init sürecine girdi fakat bootlogd'nin verdiği hata
düzelmemişti.

bootlogd'nin bulamadığını iddia ettiği /dev/ttyzf için /dev/tty0'a (ya
da 1, herneyse :)) bir bağ koymak nasıl bir fikir acaba? Tabi, bu
mümkünse bile ln ile olmuyor...

Iyi çalışmalar
Murat Sağlam