Selamlar,
Geçenlerde ben de bu olay için baya bir uğraşmıştım. Hernekadar bu
uğraşı gerekli yada verimli bulmasam da, bizi bu duruma zorlayanlar
utansın diyerek bulduklarımı aktarıyorum.

Radyoların bir kısmı xmms ( www.xmms.org , resmi depoda debian paketi de
var) ile dinlenebiliyor. Bunun için xmms i yükledikten sonra, +dosya ("+
file) simgesine basılı tutunca çıkan +url simgesinden istediğin radyonun
adresini yazabiliyorsun. Yanlız burada dikkat etmek gereken buraya doğru
adresi yazmak. Genelde radyo sitelerinin adresleri ile yayın yaptıkları
adresler farklı oluyor.
<reklam>
mesela bir jazz radyosu: http://205.188.234.33:8004
mesela bir drum&bass radyosu (bunun farklı kaliteli adresleri de var):
http://205.188.234.4:8012
</reklam>
Yukardaki adresleri kablonet 128 kbit üzerinden, xmms ile dinleyebiliyorum.

Bir de radyo oxigen ( http://www.radiooxigen.com/ )gibi enteresanlık
yapmak isteyen radyolar var. Uzuun süren bir araştırmadan sonra bulduğum
yöntem şu oldu. Sitenin html kodundan radyonun yayınlandığı adresi
bulmak ( oxigen için mms://mediagate01.vargonen.net/Oxigen ), ve sonra
bunu mplayer programını kullanarak, aşağıdaki gibi bir satırla dinlemek:

mplayer -quiet mms://mediagate01.vargonen.net/Oxigen -cache 32

Kolay gelsin.
Can Kavaklıoğlu