iyi günler, ilk kez bir mail list kullandığımı belirterek söze başlayayım, umarım hatalı birşeyler yapmamışımdır, yapmışsam da tecrübesizliğime veriniz.

bilgisayarım S3 Graphics UniChromeTMPro IGP bütünleşik ekran kartına sahip, bugün Xfree yi kurdum ve preconfiguring safhasında bana tam hatırlayamadığım bir soru sordu, seçeneklerde s3, s3 virge ve vesa gibi cevaplar vardı, ben vesayı seçtim(soruyu tahmin etmişsinizdir) acaba doğru mu yaptım? yoksa s3ü mü seçmeliydim?
ondan sonra yine apt-get ile gnomeyi kurdum, herşey güzel fakat ekran çözünürlüğümü 1024-768 yapamıyorum, nedense destek yok gözüküyor.

sese gelince, Realtek ALC655 Audio System ye sahip bilgisayarım. http://www.serdaraytekin.com/ ye gittim ve oradaki şu yazılanı aynen yaptım:  "Çipsetinize uygun olan modül sisteminizde yüklü ise modprobe insmod ile ilgili modülü yüklemeye çalışınız." bu modülün de "via82cxxx_audio" olma ihtimali olduğunu gördüm oradaki yazılardan. neyse, yani bu modülü yüklemek yeterli midir? yoksa biryerlerden sürücüler indirip kurmam gerekecek midir?

şu da anakartımın ve çipsetlerimin tam isimleri
EasyNote B3 Core Specifications
Via K8N800 Chipset
  • 16-bits 800 MHz HyperTransport link to CPU
  • Integrated Via/S3 Unichrome Pro IGP video chipset with 64 MB shared video memory
  • Memory controller integrated on CPU
Via VT8235 South Bridge
  • PCI Bus Interface (33 MHz, 133 MB/s)
  • Integrated LAN Controller
  • Integrated IDE Controller
  • AC'97 Link for Audio and Telephony
  • Power Management
  • Enhanced DMA Controller
  • High Speed USB 2.0 peripheral support
neleri indirip neleri kurmalıyım? nerelere bakmamı önerirsiniz?

Cevap