Merhaba,

* t u [2007-12-29 14:03:14-0500]
> [...]
> 1. emacs'te sadece \usepackage[latin5]{inputenc} yazarsam compile
> ediliyor. ğ harfi hic cikmiyor. utf8 secersem compile etmiyor.
> 2. emacs'te yazdigim dosyayi kile'da acarsam, kile'da (ya da nano'da) bu
> harf "?" olarak gozukuyor, latex compile etmiyor.
> 3. harfi dogrudan kile'da yazarsam ve emacs'e hic dokunmazsam butun
> harfler sorunsuz cikiyor, utf8 ile sorunsuz compile ediliyor.
>
> ne yapmam gerektigi (ya da sorunun ne olabilecegi) konusnda ipucu
> verebilir misiniz? emacs, kile'dan cok daha rahat bir sistem gibi
> gozukuyor, ama bu sorunu asamazsam ogrenmeye calismamin bir anlami

Yaptığım denemenin sonuçlarını aktarayım...

> sistem bilgilerim:

> [...]

Yukarıda verdiğiniz yapılandırmayı burada oluşturarak[1] sırasıyla emacs22
ve emacs21 ile (hem -gtk hem de -nox sürümleriyle) deneme yaptım:  -22
sürümünde sorun çıkmadı, o tamam; fakat -21'de klavye çalışmadı.  Bu
durumda emacs22'yi denemenizi önereceğim.

-21 ile alakalı sorunu incelemedim, listedeki Emacsen arkadaşlar belki bir
fikir yürütebilirler.

> .emacs'te google'da buldugum ama ise yaramayan satirlarim:
> ; Trying to fix Turkish characters...
> (set-default-coding-systems 'utf-8)
> (set-terminal-coding-system 'utf-8)
> (set-keyboard-coding-system 'utf-8)
> (set-buffer-file-coding-system 'utf-8)
> (setq default-buffer-file-coding-system 'utf-8)

Bu ayarları kullanmadım.

[1] Yerel ayarı için: en_US.UTF-8'i locale-gen ile ürettikten sonra
    yukarıdaki ortam değişkenlerini 'export' ettim.  Klavye için:
    'setxkbmap tr alt'.

--
roktas

Cevap