iptables kullanıcı tarafında(user-space) çalışan bi uygulama. Aslı iş yapan
kısım ise çekirdek tarafındaki(kernel-space) bir modül. Dolayısıyla iptables
sadece belirli emirleri çekiderk modülüne aktarıyor. Tahminen /dev'deki bir
aygıt veya /proc'daki bir dosya üstünden bu işleri yapıyordur. Siz de kaynak
kodu inceleyip aynı işleri yapabilirsiniz. Fakat ilerde standartlar
değişirse uygulamanızın kodlarını da güncellemeniz gerekecek. Ben olsam o
işlere hiç girmeden system("") ile çalıştırırdım. Sonuçta, iptables
parametrelerinin değişeceğini pek sanmıyorum...