ağ kartının aktif olup olmadığını  konsoldan
# ifconfig -a
# iwconfig
öğrenebilirsiniz. Şayet iwconfig kablosuz kart görmüyorsa kartınız ile ilgili modül yüklenmemiş demektir.
Bu durumda,
# lspci
# lsusb
komutları ile kablosuz kartınızın modelini öğrenek ilgili modul ve firmwareleri yüklemeniz gereklidir.

debianda bazı donanımların firmwareleri açık olmamasından dolayı otomatik yüklenmez.
Bundan dolayıda ağ kartları çalışmaz.
Şayet böyle ise apt kaynaklarına non-free depolarınıda ilave ederek, ilgili firmware yüklemeniz gerekir.

Debian güzel bir dağıtım fakat kişisel masaüstü ve laptop için ubuntu başlangıç için daha iyi olur.
En azından başlangıçta donanımlar ile uğraşmazsınız.
Ubuntu live dvdyi denemeniz iyi olur. Sistemi dvd ile başlatıp, yüklemeden test edebilirsiniz.

http://cdimage.ubuntu.com/releases/10.10/release/ubuntu-10.10-dvd-i386.iso

(Ubuntununda debian tabanlı bir dağıtım olduğunu hatırlatmak isterim.)