Hallo allen,

Bij het controleren van release kandidaat 2 van versie 4.0 kom ik een aantal
onvolkomenheden tegen. Ik weet echter niet hoe ik ze moet herstellen. Mogelijk
dat anderen er oplossingen voor weten.
In de lijst met functies van Calc staat momenteel de functie SOMALS weergegeven
als vertaling van de Engelse functie SUMIFS. Mijns inziens moet de vertaling
SOMMEN.ALS zijn i.p.v. SOMALS (zoals ook in Excel, ik meen overigens dit al een
keer als zodanig vertaald te hebben in Pootle, maar blijkbaar is dat dan niet
doorgekomen).
Hetzelfde geldt voor de functie GEMIDDELDEALS. In deze functie is een punt
vergeten en zou moeten zijn GEMIDDELDE.ALS

Verder valt mij als verschil tussen de Engelse en de Nederlandse versie op, dat
bij de Engelse versie het Calc-logo (het groene) wordt getoond op de taakbalk
(daar waar de Start-knop staat) en bij de Nederlandse wordt het Office-logo (?,
logo zonder kleur en inhoud). Hetzelfde geldt overigens ook voor de overige
modules, dus bij Writer is een blauw gekleurd logo zichtbaar in de Engelse
versie en in de Nederlandse versie is geen kleur en inhoud waar te nemen.

Ik weet niet op welke wijze ik het bovenstaande in Pootle zou moeten aanpassen.
Zoeken op bovengenoemde functies leverde bij mij geen resultaat op, dus kon ik
ook niets wijzigen.
Waar het logo-probleem opgelost zou moeten worden, weet ik in het geheel niet.
Maar ik denk dat er op deze lijst wel personen zijn, die daar een oplossing
voor weten.

Met vriendelijke groet,
Henk van der Burg