On 2017-01-07 09:18, Kees Kriek wrote:
> Tot nu toe hebben maar twee mensen gereageerd. Persoonlijk voel ik meer
> voor hulpmiddelen dan voor gerei. Graag zou ik wat meer meningen zien,
> zodat we een besluit kunnen nemen.

Hai Kees,

Ik ben altijd uitgegaan van de volgende betekenissen, afhankelijk van de
context:

werktuig
gereedschap
hulpmiddel
instrument
uitrusting

Maar in deze context, waarin "tools" heel divers wordt toegepast en dus een
algemene term beter past dan een fysieke term als werktuig zou ik kiezen voor
hulpmiddel. Dat legt geen beperkingen op aan het karakter en de toepassing van
het gereedschap en dat is precies wat je hier zoekt, denk ik.

HTH

Grx HdV