Hoi Pieter,

pieter wrote on 22/01/2020 07:20:
> Ik zie dat odf 1.3 een standaard is geworden! Nu was ik

OASIS heeft de standaard inderdaad vastgesteld.
Nu gaat die geïmplementeerd worden in diverse producten.
En als dat er minimaal 3 zijn, komt  het verzoek bij de ISO om er een
officiële standaard van te maken.

> nieuwsgierig... Brengt het voor mij als gebruiker voordelen met zich
> mee? Gaan er dingen veranderen? Waren er voor de hand liggende
> motieven om deze verandering te maken?

Meer/nieuwe mogelijkheden in office-documenten waarvan het vastleggen
gestandaardiseerd is.
Er zal zeker ergens een document zijn dat de nieuwe elementen in 1.3 tov
1.2.x noemt.

> En wordt het odf 1.3 formaat al gebruikt in de versie 6.3 van LO?

Het gaat gebruikt worden in versie 7.0 (ná 6.4).

> Ik kan nergens een begrijpelijk stuk vinden... Iemand anders wel?

Ik verzamel zo wat van de mailinglijsten.

groetjes,
Cor

--
Cor Nouws
GPD key ID: 0xB13480A6 - 591A 30A7 36A0 CE3C 3D28  A038 E49D 7365 B134 80A6