Omer Zak wrote:
גם אני לא הכרתי את מושג "חברה לתועלת הציבור".
ולאחר שראיתי את הלינק לאתר של משרד המשפטים, קראתי את העמוד הרלבנטי.
אבל לא ברור לי מה ההבדל בין חברה לתועלת הציבור לעמותה.

אשמח לקבל הסבר על ההבדלים בין שני סוגים אלה של תאגידים.
האם יש סוגים נוספים של מלכ"רים לפי החוק הישראלי שרובנו לא יודעים עליהם?

יש משהו שנקרא "אגודה עותומאנית" שנזכר במקומות רבים ליד המושג "עמותה".
למיטב הבנתי עמותות אמורות להחליף את האגודות העותומאניות ויש אפשרות להסב אחת לשניה.

הבהרה:
השאלה הזו היא להשכלתי בלבד, ואין בה כדי להוות ביקורת על החלטות ועד
"המקור".  אינני חולק על סמכותם לפי התקנון להחליט שעל המקור לקבל או לוותר
על מניות מוסד המחקר של יעל ויה, ומכתביי האחרים נכתבו אך ורק במטרה שהועד
יגיע להחלטה הנבונה ביותר האפשרית, תהיה אשר תהיה.
                                              --- עומר

--
Thanks,
Uri