Ram wrote:

שלום אורי.

אני לא מבין באבטחה. אני גם חושב ששאלת האבטחה היא מאוד מורכבת.

מצד שני, גם המצב כיום הוא בעייתי. אתר שנועד לקדם את הטכנולוגיות של הקוד הפתוח לא יכול להיראות לא  מגניב.

אני רוצה לתקן מיסקונספציה מסויימת. שאלת האבטחה הינה לחלוטין אורתוגונלית לשאלת מראה האתר או הפונקציונליות שלו. אפילו אם נקבל את טענת המקטרגים שההתקנה שביצעתי למחשב היתה מוקשחת שלא לצורך, ועל כן מנעה כל פיתוח של האתר (טענה שאני לא מקבל, באופן אישי), הרי שאנחנו מבינים שמההתקנה הזו לא נותר כלום כבר מעל שנה. הסיבה המרכזית שעדיין לא קרה כלום עם האתר הוא העדר תיאום בין האנשים שפועלים (או, יותר נכון, מעוניינים לפעול) על האתר.

זוהי בדיוק הסיבה שהצעתי את לינגנו לתפקיד הניהול. לא כדי "לשפר את האבטחה", אלא כדי לשפר את התיאום (קריא - את הפונקציונליות והעיצוב). אני מאמין שאחראי ברור ומוגדר ששמו חתום על האתר ישפר את הנושא הזה, בלי קשר לשאלה מיהו. אנא האמינו לי שזה מכרז אחד שאני מגיש אליו את לינגנו, אבל שאני אולי אף ארגיש הרגשת הקלה מסויימת אם אני אפסיד בו (לפחות, אם אני אפסיד ומי שינצח בו יעשה את העבודה). הצעתי את לינגנו לא בגלל שזו עסקה משתלמת ללינגנו, אלא בגלל שזו עבודה שמישהו חייב לעשות והרגשתי שלא קוראת כרגע (ומסתבר ששאר הועד הסכים איתי).

תוך נסיון שלא להפנות אצבע מאשימה לאף אחד, משהגענו לאן שהגענו, לדעתי עדיף שלא להתחיל להתקין כרגע מערכות, אלא להמתין להחלטת הועד על "מי אחראי", ולא לקבוע לו עובדות בשטח בדקה ה-90.

שחר

לענות