On 12/17/06, Shachar Shemesh <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

 http://knesset.gov.il/agenda/heb/vaada.asp?vaada=3
 יום שלישי ב-10:15 בבוקר.

 מעבר על רשימת המוזמנים מראה הרבה מאוד מייצגים של בעלי זכויות (מיקרוסופט,
חברת SAP, איגוד בתי התוכנה) ומעט נציגות לנציגי הצרכנים. יש להניח שצפוי שם
מאבק.

 אני מגיע כנציג "המקור", להציג קצת את הצד הצרכני של העניין. אם מישהו מעוניין
לעבור על חומר הרקע ולהוציא נקודות נוספות לאלו שאני מכיר, אני אשמח לשמוע
שירשורים פה.

 הדברים שאני מתכוון להעלות כרגע (לפני שעברתי על החוק עוד פעם):
 - לא לאסור פעולות טכנולוגיות (העתקה של הביטים ממקום למקום), לאסור פעולות של
משתמשים (העתקה והפצה של תוכנה ללא רשות)
 - החשיבות של לאפשר הינדוס לאחור, ללא תלות במטרה של ההינדוס (יש לי תקדים אחד
של מיקרוסופט שחיבלה ב-DR DOS. עוד מקרים שבהם ללא הינדוס לאחור היו אובדות
זכויות משתמשים בסיסיות יתקבלו בברכה).
 - החוק צריך לצאת מנקודת הנחה שהכל מותר למעט מה שאסור - אי אפשר לחזות מה ילד
מחר.

 אני תוהה אם להעלות את הנקודה המעט מסובכת שאומרת שמטרת החוק היא לאזן בין
התמריצים לייצור תוכנה, לבין הנזק המובנה במונופול (וכל זכויות יוצרים הם
מונופול). האינסטינקט שלי אומר לי שזהו טיעון קצת מורכב מכדי שאפשר יהיה להעביר
אותו בהקשר של ועדה של הכנסת בלי להראות כמו פנאטים עם רוק נוזל מזווית הפה.

 הצעות נוספות, כמו גם סימוכין נוספים לנקודות שכבר העלתי, יתקבלו בברכה.

 שחר

Perhaps Eben Moglen lecture could prove to be useful for the above.
http://buytaert.net/community-in-the-21st-century

--
Cheers,
Maxim Veksler