On Thu, Mar 15, 2007, Nadav Vinik wrote about "ע?? רע??? ?ס?נ?? ???ס?ק, ??? ??
?פנ?ת ?????":
> אם כי האתר לא תקני:
> http://validator.w3.org/check?uri=http://google.com
> 65 שגיאות, זה לא הרבה לתקן.

אני מצטער אם אני נשמע כמו party pooper (איך אומרים את זה בעברית?), אבל לדעתי
דווקא הרעיון הזה מדגים עד כמה בעייתית הבקשה מאתרים להיות "תקניים" ב 100%,
במקום מה שאנחנו רוצים באמת (שהוא אתר שעובד בכל הדפדפנים). הנה עמוד שידוע בתור
אתר מקסים בפשטותו ועובד על כל דפדפן אפשרי - ואפילו בו יש, לפי מה שאתה אומר (לא
בדקתי) 65 שגיאות. 56! לא אחת, לא חמש, לא עשרים - שישים וחמש!! לדעתי כשמספרים
למישהו שיש באתר שלו כל כך הרבה שגיאות בעמוד בודד (ובטח עוד מאות שגיאות
בעמודים אחרים), הוא יגיד לך "שכח מזה - אצטרך מיליון שקל לתקן את כל השגיאות
הללו". אבל אם תפנה אותו לשגיאה *אחת* שגורמת לכך שהאתר שלו לא עובד על פיירפוקס
(או על מקינטוש, או עבור עיוורים, וכן הלאה), הוא לא יוכל להגיד לך שדרוש כסף
רב לתיקון שגיאה אחת, יש סיכוי גדול יותר שהאתר יתוקן...

אני זוכר שפעם, אחרי שקראתי את כל הסטנדרטים של ה w3c ופעלתי לפיהם כשכתבתי את
עמוד הבית שלי, הפעלתי את ה validator שלהם על האתר שלי. התוצאה - זוועה. עשרות
"שגיאות". הבעיה היא שכל השגיאות, או כמעט כולם, היו מה שנקרא nitpicking -
היטפלות לנושאים שוליים ותאורטיים. למשל אטריבוטים שתמיד היו ב HTML ופתאום מישהו
החליט שחייבים להעביר אותם ל CSS (למרות שכל הדפדפנים תומכים בהם). או תגי HTML
שלא נסגרים, למרות שכל הדפדפנים מטפלים בהם נכון. וכן הלאה. מרוב עצים, לא ראיתי
את היער, והיה מאוד מיגע "לתקן" את כל "השגיאות" הללו. היה נחמד לו כל מפתחי
האתרים היו כה נאמנים לסטנדרטים כפי שאני ניסיתי להיות, אבל בהיעדר מצב אוטופי
זה, אסתפק בכך שהאתרים שהם בונים פשוט יקיימו שני תנאים שאפשר לבדוק אמפירית:
1. נראים סביר ועובדים בכל הדפדפנים הנפוצים (אקספלורר, פיירפוקס ומקינטוש)
2. נראים סביר ועובדים גם על דפדפן טקסט.

--
Nadav Har'El                        |      Thursday, Mar 15 2007, 25 Adar 5767