מספר תיקונים, ברשותכם.

Nadav Vinik wrote:
2008/8/11 Nadav Vinik <[EMAIL PROTECTED]>:
2008/8/11 Nadav Vinik <[EMAIL PROTECTED]>:
שלום

כחלק מהדיונים האחרונים בנושא למה אנשים מרגישים מרוחקים מהמקור, אני
מציע סוף סוף, להפסיק לדחות על ההחלטה על מערכת הצבאות אלקטרוניות ולהפוך
את מערכת הבחירות של פרס המקור, למרות שהיא דיי מורכבת,
המורכבות שלה נובעת מהעובדה שהתקנון של פרס המקור דרש הצבעות בשיטת קונדורסט. המערכת עצמה תומכת גם בהצבעות רוב פשוטות.
 למערכת הבחירות
הרשמית של כל הצבעות העמותה.

מערכת זו כבר אושרה פעם ע"י אספת המקור וייתרון שלה גדול מאוד.
זה בלתי אפשרי, לאור זה שהיא רק נכתבה לפני כחודש וחצי. מה שאושר זו הצהרה עקרונית שמערכת ההצבעות צריכה להיות כזו שמאפשרת הצבעה לאורך זמן, בניגוד להצבעה בזמן אמת (כמו שקוראת באסיפה פיזית).
אני מציע לעלות אותה לאספה ולהוסיף אותה לתקנון.
בשום פנים ואופן לא להוסיף לתקנון. חברים, שינויי תקנון זה משהו שצריך להמנע ממנו כל עוד אפשר להמנע מהם, בכל מחיר. יש לזה כמה סיבות. אני אפרט את חלקן במייל תגובה לנדב הראל, אבל בנתיים תחשבו על הנקודה הבאה: תקנון פרס המקור אושר באסיפת החברים. מרגע שהוא אושר באסיפת החברים, וועדת הפרס לא יכולה לגעת בו. אי אפשר להגמיש תאריכים, לנסות לשנות את מבנה הפרסים, מבנה ההצבעה, או כל דבר אחר. חקוק בסלע.
כמו כן אלון מציין שיש החלטות שאי אפשר להעביר בהצבעות אלקטרוניות לפי התקנון.
אני מכיר את הטיעון הזה של אלון, ולא מסכים איתו. אלון מתבסס על חוק העמותות, וטוען ששינויי תקנון ובחירות לועד אסור לעשות בצורה אלקטרונית. אני לא זוכר את הפרטים, אבל אני כן יכול להגיד שאני הסתכלתי על החוק ולא קראתי שם את אותם הדברים. כמו כן, אני יודע על עמותות אחרות שעושות הצבעות דומות בצורה אלקטרונית.
מישהו יודע אילו סעיפים מדובר?
http://www.hamakor.org.il/content/view/21/33/

ההתנגדות של אלון (אם אני זוכר אותה נכון) לא מתבססת על תקנון העמותה אלא עם חוק העמותות. למותר לציין שבכל סתירה בינהם, חוק העמותות יותר חזק.
כמו כן נתקלתי בסעיף הבא:
  19. קיום האסיפה
אסיפה כללית יכול שתתקיים באמצעות תקשורת מחשבים, בלא התכנסות פיסית של
חברי העמותה וזאת על פי כללים שיקבעו על ידי הוועד בכפוף להוראות סעיף
22(ב) לחוק העמותות, התש"ם-1980 במטרה להבטיח שכינוס באופן כאמור לא יפגע
בזכויות חברי העמותה או בתפקידי האסיפה. חלק חבר כלשהו על הכללים הללו,
הם יאושרו באספה כללית בהתכנסות פיסית של חברי העמותה.

הסיכום היה שאם אנחנו מאשרים מערכת הצבעה באסיפה הכללית, הרי שזה שולל את זכות ההתנגדות של חבר עמותה יחיד. בכל מקרה, התנגדות חבר עמותה יחיד היא לשיטת ולמערכת ההצבעה, ולא לתוצאותיה.

שימו לב, מדובר פה באישור מערכת הצבעה במסגרת האסיפה, ולא בהכנסתה לתקנון. אני מאוד בעד לעשות את הראשון. מאוד נגד לעשות את השני.

המשפט האחרון של הסעיף דיי בעיתי, הוא מאפשר לכל חבר לטעון שהוא לא מאמין
בתוצאות ואז לגרום לביטולם וכתוצאה מיכך ליחייב אספה פיזית.
אני חושב שבהחלט אפשר לקרוא את הסעיף הזה כאומר שאת ההתנגדויות חייבים להעלות *לפני* ההצבעה.
אני מציע להוריד את הסעיף הבעיתי, ולהכריז על האספה הקרובה כאלקטרונית
ראה תשובה לנדב הראל לגבי שינוי תקנון. בכל מקרה, אתה לא יכול לשנות את התקנון לפני האסיפה.

שחר