2009/6/19 Shachar Shemesh <s...@hamakor.org.il>

>  Ori Idan wrote:
>
>  אתר באנגלית הוא רעיון חיובי.
> אבל האם יש צורך בדומיין iglu.org.il?
>
> הצורך הוא של שלומי. כבר כמה שנים ששלומי מתלונן בכל פורום אפשרי על העדר האתר
> הישן, אבל לא עושה אף צעד (על אף שכל ההרשאות הרלוונטיות ניתנו לו) כדי לתקן את
> המצב.
>
> ולכל מי שמתגעגע לחומר שהיה באיגלו - לשלומי יש גיבוי של הכל. אתם יכולים לבקש
> אותו ממנו ולעזור להרים אותו מחדש באתר של המקור או בוויקי. למעשה, זה מה
> ששלומי אמר בזמנו שהוא מתכוון לעשות, אבל כנראה שאין לו זמן לזה.

בתור צופה מהצד, הרושם שאני מקבל הוא שכרגע שלומי לפחות שוקל לעשות את זה, אבל
ייתכן שהוא מהסס בגלל התנגדויות שהיו בעבר - וכנראה קיימות גם כיום (אני למשל
לא הייתי מעלה משהו שמעורר התנגדות רצינית גם אם היו לי את ההרשאות).
בהנחה שזה המצב - מצ"ב התייחסותי להערות.

> ולצורך הפרוטוקול, שוב, אני אעלה את התנגדותי למה ששלומי רוצה לעשות. אין לי
> בעיה עם אתר באנגלית. יש לי בעיה עם שם מתחם שמפצל את ה-google rank של הקהילה,
> ויש לי בעיה משמעותית עם התוכנית של שלומי, שהיא להרים אתר שהוא העתק של האתר
> שהיה בזמנו, שהיה בנוי בצורה כזו שרק שלומי הצליח לתחזק אותו.
>
> לסיכום עמדתי:
> - אתר באנגלית שיכיל, בין השאר, תכנים שהיו
> ב-iglu.org.il<http://%D7%91-iglu.org.il>- אני בעד
> - אתר שיש בכתובת iglul.org.il - בעיקרון נגד

אם הכוונה כאן היא לשם המתחם - אולי נוכל להגיע להסכמה על הפתרון שהוצע בפתיל
זה (ע"י שחר?) להעביר לדומיין החדש, ולהשאיר בישן הפניה קבועה לשם החדש?

אם הההתנגדות היא להעלאת התוכן של האתר הישן כפי שהוא - בעולם אידאלי אולי זה
היה עובד, אבל אני לא מאמין גדול ב"עולם ישן עדי היסוד נחרימה"[1] - בהקשר שלנו
הוכח שחלל לא בהכרח מתמלא ע"י תחליף משופר אלא פשוט נשאר ריק מחוסר מתנדבים.
ולעניין - אם מעלים את האתר הישן כפי שהוא (כולל איזשהו מעבר ראשוני לוודא
שהמידע שם אינו מטעה), ואם מתחזק האתר (נניח שלומי) מגיב לפניות בצורה הגיונית
ובזמן סביר, לטעמי זה מאוד רצוי. עדיף תוכן לא מעוצב מלא תוכן בכלל, ומה שלא
עדכני/מטעה אפשר וצריך לתקן
(בתנאי כמובן שאנשים יטרחו להתלונן על דברים ספציפיים - תלונות כלליות/קנטרניות
לא מחיבות התייחסות).

[1]
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%9C

> - אתר שלא יהיה מבוסס על מערכת ניהול תוכן סטנדרטית כלשהי - מאוד נגד

לדעתי כל עוד האתר מתוחזק, מערכת התוכן צריכה להתאים למתחזק. העיקר הוא לעזור
למי שמתנדב. אילו היו לנו כמה הצעות, אולי היה אפשר להכניס את סוג מערכת התוכן
כקריטריון לבחירה (אבל לא לפני נגישות ויכולת תגובה לפניות של מתחזק האתר).

> שחר
>
>  והאם יש צורך בתכנים שבו?
>
> מנסיון - אין לי שום מושג לאיזה מידע אזדקק בעתיד, גם אם כרגע איני זקוק לו.
לגבי מה אנשים אחרים צריכים - יש לי אפילו פחות...
(נראה לי שזה המצב גם אצל שאר האנושות, אלא שהרבה אנשים פשוט לא מודים בכך).
אם אתם מתחילים לעשות איזשהו שיקול של נזק/תועלת - הייתי רק מעיר ש"נזק" שנגרם
למשתמש שלא מצא את המידע שהיה יכול לעזור לו, בגלל שזה לא קיים על הרשת, קשה
מאוד לצפות ולאמוד, אבל הוא קיים, וצריך להתחשב בו לא פחות מאשר ב- rating של
google (כיום - מידע שנמצא על הרשת, אפילו אם מדורג נמוך - מי שמחפש בסוף יצליח
למצוא (ומי שלא יודע לחפש מספיק טוב - בסופו של דבר מישהו אחר ימצא בשבילו)).

   עמית