היי ,

מי שמכם היה בכנס אוגוסט פינגווין האחרון , שמע וודאי על היוזמה להצעת חוק
שתוגש (בקרוב אם ירצה השם ) לכנסת .
גם עם קשר ליוזמה הזו - אך לא רק .. אנחנו מתבקשים לעיתים להציג את הנפח של
השימוש בתוכנה חופשית בישראל במגזר העסקי / ממשלתי/ עמותות .. וכו' .
וזאת מכוון שאנשים מאמינים בתוכנה חופשית - כאשר הם רואים שיש הרבה אחרים
שמשתמשים בה ..
הבעיה : אין מיפוי אמיתי או מספרים אמיתיים של כמויות השימוש ..

1. המפיצים והנציגים השונים מפיצים מספרים שהם להערכתי פי 1.5 או פי 2 על
מנת להראות שיש להם נפח בשוק ..
2. יש מגוון של חברות וארגונים שמשתמשים בחלופות חינמיות ..

ולכן , החלטתי לנסות ולמפות , בעזרת הקהילה את השימוש בלינוקס (והכוונה היא
לכל המגזרים חוץ מהמשתמשים הבייתיים) .

ולמעשה אני מבקש מכל אחד מכם שיודע על ארגון כזה או אחר שעושה שימוש בתוכנה
חופשית - פשוט להוציא לי מייל עם שם הארגון .
עדיף שיהיה גם לפחות איש קשר אחד מהארגון (אבל אם אין - לא נורא) .
לדוגמה , אם אתם יודעים שעמותת המקור עושה שימוש בתוכנה חופשית הייתי מצה
לקבל את המידע הבא:

שם ארגון: עמותת המקור
סוג: עמותה
שימוש : שרתי לינוקס , אפצ'י , שימוש ב mysql ו- wordpress ..
אנשי קשר : ועד העמותה .

הרעיון הוא להוציא תוך רבעון או קצת יותר רשימה אמינה של כמה שיותר חברות
וארגונים - איש הקשר נדרש על מנת לאשר מולם שאכן ניתן לפרסם את שמם (יכול
להיות שיהיו כאלו שיסרבו .. לדוגמה: המוסד) .

כך שתוך כמה חודשים , נוכל ליצור מיפוי של כל החברות שעושות שימוש ישיר או
עקיף בתוכנה חופשית .

שימוש ישיר: הכוונה היא שהן מודעות לכך שיש להן תוכנה חופשית.
שימוש עקיף: אם יש להן אתר והן משתמשות בחברת צד שלישי ששמה שלהם ג'ומלה/
דרופל .. והן בכלל לא מודעות לזה שיש להן תוכנה חופשית.

תודה על העזרה...

ניתן לשלוח לי את המידע למייל do...@ofek.biz עם הכותרת "פרוייקט מיפוי
תוכנה חופשית"

- דורון