On Mon, May 03, 2010, Lior Kaplan wrote about "ש???ש ??פש? ?ת??נ?ת ש? ????נ?":
> מטרת הפרוייקט הוא שינוי חוק זכויות היוצרים בהתייחס לתמונות שזכויות היוצרים
> עליהן נמצאת בבעלות המדינה.

מישהו יודע מדוע הצעת החוק מוגבלת דווקא לתמונות, ולא לסוגי מידע אחר שהממשלה
אוספת - בין אם מדובר בהקלטות אודיו, וידאו, רשימות, מפות וכד', כמובן אין סיבות
אחרות (כמו ביטחון או פרטיות) שמפריעות לפרסום?

ומדוע בהצעת החוק מדובר דווקר על "לא יעעשה בתמונה שימוש מסחרי" או "לא ייעשה
בתמונה שינוי"? לדעתי זו סתם קטנוניות. אם חברי הכנסת חושבים (והם צודקים) שמה
שנעשה בכספי האזרחים שייך להם, אז הוא שייך להם עד הסוף - ללא מגבלות. אם
אני רוצה לשים באתר שלי תמונה של בן גוריון, אסור לי לשנות אותה, לקצוץ חלק
ממנה, אולי אפילו להוסיף לבן גוריון בועה שאומרת "שחררו את התמונה שלי!"?
מדוע? לדעתי זו טעות בשיקול הדעת של מציעי החוק.

למרבה ההפתעה, דווקא בנושא זה יש לנו מה ללמוד מהאמריקאים. בארה"ב, כל עבודה
(לא רק תמונה) שנעשתה במסגרת הממשלה פשוט לא יכולה להיות מוגנת בזכויות יוצרים.
כלומר הממשלה לא יכולה לומר לאזרחים (שממנו את העבודה) מה מותר להם ומה מותר
להם לעשות עם אותה תמונה, רשימה, מפה וידאו וכד'. היא יכולה להגביל דברים מסיבות
ביטחון וכד' אבל *לא* מסיבות זכויות יוצרים.
ראו
http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright_status_of_work_by_the_U.S._government

--
Nadav Har'El                        |       Monday, May  3 2010, 20 Iyyar 5770