גיא, השאלה היא בכלל לא האם ילדים ירצו לבוא. אני הייתי בקייטנת מחשבים לפני 25
שנה. אני משער שגם כיום יש כאלו שישמחו להרחיב ידיעות בחופשה הגדולה.

השאלה היא האם יש כאן מישהו שמסוגל לעשות משהו מעבר ליצירת ביטים בארכיון רשימת
התפוצה. להעביר קורס זו מחויבות, זה מצריך ידע, מיומנות, רצון טוב התמדה,
ויכולות תקשורות. בנתיים, מההיכרות שלי עם חלק די נכבד מהנפשות הפועלות, אני
מרשה לעצמי לשמור על סקפטיות זהירה וציניות ממאירה.

אני מאמין שאם רוצים לקדם דברים, צריך להתחיל לפתח את המיומניות אט אט. להעביר
הדרכות רקע בבתי ספר, במתנ"סים, לא מצריך התחייבות. רק קצת יוזמה, לפנות
למועדונית הקרובה לבית המגורים ולהגיד שרוצים לדבר קצת עם התלמידים. כך גם
לכתוב מאמרים בעיתון דה מארקר (שאני מרכז את הנושא מול הכתב, ופירסמנו כבר איזה
7 מאמרים), או לעבות את הויקי. תראה איך אובנטו עובדים יפה. אצלם יש יוזמה,
והוועד מאוד שמח לעזור להם כשהם מבקשים עזרה (למשל, יש להם הבטחה למימון במידה
והם יתקעו עם שירותי האיחסון).

ביום שבו אני אראה אנשים מגיעים עם רשמים מפעולות שטח, אסיר את מעטפת הציניות.

ואם אתה רוצה לדעת למה אני מתכוון, רצ"ב סרט שצילמתי וערכתי (וגם הרכבתי את
המחשבים ונתתי קצת תמיכה טכנית - את הרוב עשה איזי גולדברג השפיץ). הפרויקט היה
של שי שריד.

http://mirror.isoc.org.il/pub/movies/

אגב, בזמנו הגענו עם הסרט הזה לסגן החשב הכללי ולוועדה הלאומית לטכנולגית
המידע. (עוד וועדה שהתפגרה אחרי ששרפה לי שבוע עבודה ונסיעות לירושלים).

רם און.