יש לי הצעה לשתי הרצאות לאוגוסט פינגווין^1 השנה, שתיהן קשורות לעבודת וועדת תקינה 2109 של מכון התקנים.

ההרצאה הראשונה היא לגבי ת״י 1452, שדן בפריסת המקלדת. בפרט, הוועדה דנה בימים אלו בפריסה חדשה שאמורה להוסיף את סימני הניקוד במקומות שפויים למקלדת. אני מאמין שאנחנו לקראת סיום, מה שאומר שהתקן יהיה בשלבים יחסית סופיים של אישור, או ממש מאושר, באוגוסט פינגווין. ההרצאה תדון בתהליך של יצירת התקן, השיקולים שנלקחו, כמו גם השיקולים שנדחו.

ההרצאה השניה לא בטוח שתדבר על תקן שיהיה בשל עד לכנס עצמו (למרות שאני מאוד מקווה שכן) - ת״י 5194 - עריכת טקסט דו כיוונית. פה אני, כנראה, אדבר פחות על התקן, ויותר על ההצעה שלי לתקן.

שחר

1 - "אוגוסט פינגווין", ולא "כנס התוכנה החופשית של ישראל" או כל שם אחר. אם שם הכנס ישונה רק בגלל שאורח אחד לא יסכים להגיע אחרת, גם אם האורח הוא סטולמן, אני מתכוון להחרים את הכנס על העקרון שבדבר, וממילא לא אוכל להעביר את ההרצאות. אני חושב שלעמותה צריכה להיות עמוד שדרה, ולא להתקפל ממסורות יפות רק בגלל שבעיני מישהו זה לא מוצא חן.

--
Shachar Shemesh
Lingnu Open Source Consulting Ltd.