הצעת פרוייקט במימון של עמותת “המקור”: שיפור הדיבאגר של פרל 5
א-----------------------------------------------------------

לפרוייקט פרל 5 יש דיבאגר מובנה ושימושי שמופעל באמצעות הדגל perl -d ושכתוב
בפרל. דיבאגר זה סובל מהעדר כיסוי מספק של בדיקות אוטומטיות (מה שעלול להביא
שתכונות בו תשברנה) וכן איכות קוד המקור שלו נוטה להיות גרועה למדי. מספר
אנשים ובכללם אני התחלנו להוסיף בדיקות אוטומוטיות לדיבאגר ולשפר את איכות
קוד המקור שלו. אני מבקש מעמותת המקור מימון להמשך עבודה על הדיבאגר - מה
שיהווה תמריץ לעתיד.

אבני דרך עיקריות:

1. כתיבת או התאמת כלי לאפיון כיסוי הבדיקות האוטומטיות של הדיבאגר כדי לבדוק
היכן כדאי להוסיף בדיקות נוספות.

2. כתיבת בדיקות נוספות כדי להשיג כיסוי ניכר יותר של הקוד.

3. הוספת ההצהרה use warnings; לקוד המקור של הדיבאגר וטיפול באזהרות שצצות.

4. שיפוץ כללי של קוד הדיבאגר.

חלק מהעבודה יתחיל בענף git נפרד כדי שלא להפריע לייצוב של perl-5.16.0 ומרבית
העבודה תערך לאחר פתיחת הענף הראשי לשינויים מסיביים תוך תיאום עם קבוצת המתחזקים
של פרל 5 (perl5-porters).

תקציב: 5,000 ש"ח.

תוצרי הפרוייקט המקוריים יהיו זמינים תחת רשיון MIT/X11 שהינו רשיון קוד פתוח
וחופשי אולם ראוי לציין שאנו מתחילים מקבצים שרשיונם הוא כפול: ה-GPL גרסה 1
ומעלה וכן הרשיון האומנותי המקורי (Original Artistic License).

מלכודים אפשריים:

1. אני כרגע עובד במשרה זמנית.

2. אין לי כרגע סטאטוס של עוסק מורשה. אולם, יש חברה שאפשר להרשם אצלם כשכיר,
והם יהיו עוסק מורשה עבור העמותה.

3. אני חבר בועדת הביקורת של המקור.