עמיחי שלום,

בעניין תוכנית הלימודים במדעי המחשב רצוי לפנות למפמ"ר (מפקח מרכז) של מקצוע
מדעי המחשב, ד"ר אבי כהן: a...@csit.org.il

הגוף שאחראי לקשר עם מורים למדמ"ח וארגון השתלמויות עבורם הוא המרכז הארצי
למורים למדמ"ח, שנמצא במחלקה להוראת המדעים בטכניון: http://cse.proj.ac.il/

תוכל, למשל, לפנות למרכז ולהציע לתת השתלמות למורים למדמ"ח בנושא תוכנה
חופשית, ודרך זה לקשר לסוגיות ערכיות וחברתיות, מורים ותלמידים מתים על זה. זה
יעזור גם לשבור קצת את התדמית המנוכרת שיצאה למקצועות המדעיים והטכנולוגיים.

בעניין אתגר ההטמעה, הנושא אכן פתיר, ויש מאמצים המושקעים על ידי מערכת החינוך
הארצית והעירונית באמצעות השתלמויות שונות, תגמול למורים חונכים ועוד. אינני
מתמצא בפערים בתחום זה. בחיפה העוסקים בכך הם מק"מ: http://mkm.haifanet.org.il

תגיד לי אם צריך עוד קישורים והפניות.

בברכה,

אביב