ישנם הרבה מנועי מצגות מבוססי HTML ברשת, עם חלקם יצא לי להתעסק בשנים
האחרונות עם מצגות בעברית. אחד מהיתרונות של כלים מבוססי דפדפן הוא שההתאמה
שלהם ל־RTL יחסית פשוטה כי הדפדפן עצמו מספק תמיכה טובה לכתיבה מימין לשמאל כך
שמרבית עבודת ההתאמה מסתכמת בהוספת כמה שורות לעיצוב המערכת ולפעמים גם לשנות
את הכפתורים כך שלחיצה על חץ שמאלה תחזיר לשקף הקודם במקום הבא.

אני לא מת על הרעיון של Prezi, בעיקר כי הוא גורם לי לתחושת סחרחורת כשעוברים
בין השקפים, וגם כי לעתים הוא די מכביד על המעבד. קיימים פתרונות נוספים
מבוססי HTML/CSS/JavaScript, שאולי הקונספט שלהם דומה יותר לזה של תוכנות
מצגות רגילות, אבל מאפשר לשלב בקלות אלמנטים מתקדמים כמו למשל סרטוני וידאו
וקישורים, ועד לאפשרויות שליטה על המצגת מחלון אחר או משרת מרכזי באמצעות
WebSockets.

*Tomer Cohen*
http://tomercohen.com