שלום לכולם,

ברצוני להודיע על כך שככל הנראה לא ארוץ לכהונה נוספת כחבר ועדת הביקורת במקור.
הסיבה לכך היא בין השאר כי הייתי חבר ועדת הביקורת כבר זמן רב, ולכן אני מרגיש
שכדאי שיהיה דם חדש בעמותה. בכל זאת, אשמח להיות משקיף ברשימת board@hamakor
ולהעיר הערות לועד במידת הצורך, או ברשותם בהתאם לאופי הועד, גם לענות בשמם לשאלות
שביכולתי לענות.

אז למה אני עוזב? משהו שהבנתי לאחרונה זה שאני כבר לא מחשיב את עצמי כאיש תוכנה
אלא יותר כמחבר (writer), הומוריסט, מסאי (essayist), ופילוסוף חובב (amateur -
מילה שמשמעותה היא "לאהוב את מה שאתה עושה", או בעברית באה מלחבב) ואף חובבני
משהו, מפני שאני מוכן להסתכן בלעשות דברים לא הכי מושלמים או עם מחקר פחות מקיף
וזו בלבד שאשיג תוצאות מהירות יותר ואף מספקות (שזאת לעדתי הסיבה מדוע גברים
נחשבו עד כה יותר אינטלגנטיים מנשים - מפני שהם לקחו סיכונים גדולים יותר).
בכוונתי גם להפזר למדיות שונות יותר ולהקליט צלילים, לתת הופעות סטנד אפ (של
Stand-up comedy / stand-up philosophy
וכו). ראוי לציין שהיה לי אתר באינטרנט עם מספר דברים בו עוד זמן רב לפני שתרמתי
במישרין לקוד הפתוח, וניצלתי את הידע שלי בכתיבת HTML (מה שהיה בתקופת ה-Web 1.0
והיום כבר מוקצה מחמת המיאוס) לכתיבת דפים באתר הבית שלי (שאז לא היה שווה הרבה
אבל מאז קצת התפתח).

יש לי השערה (שאחרים אוששו) שהתייחסו לפילוסופים בתקופת הקדומה באותו בוז ובאותו
קלון של "בידור זול" ו"דברים שמשחיתים את הנוער") כמו לסטנד-אפיסטים ולבדרנים של
היום, מה שנראה לנו קצת מרוחק היום כי היום מתייחסים לפילוסופיה היוונית ביראת
כבוד, אם כי לא זה מה שהייתה. במדרש היהודי ניתן לראות שאנשים בנו אחד על מה שאמר
משנהו לאורך מאות שנים, מה שהיום קורה במהלך חודשים או אף ימים בודדים בויקיפדיות
ובאתרי וויקי אחרים, שבהם המאמרים קורמים עור וגידים לאורך זמן (מה לעשות
שהטכנולוגיה משתפרת והדור גם הוא יותר מתקדם).

הרבה אנשים גיחכו כשהאפיפיור הפורש פתח חשבון בטוויטר, אבל כמעט כל אמצעי תקשורת
חדש (כתב היתדות, האלפבית, הדפוס, ה-typesetting, מעבדי התמלילים, HTML, בלוגים
ואתרי ויקי, ולבסוף אתרים כמו facebook, twitter ו-Google Plus) הביאו לירידה
באיכות החומר שנכתב בהם, על חשבון קלות ומהירות הפרסום ודברים שגרמו לתהפוכות
ולשינויים מקיפים. כך שהאפיפיור בדימוס הבין שאם הכנסיה הקתולית רוצה לשרוד בעולם
החדש (בצורה כלשהי - ככל הנראה שונה ממה שהיא היום, אבל מצד שני גם היהדות היום
שונה בהרבה מהיהדות שלפני 500 שנה או 1,000 שנה), כדאי שהיא תאמץ טכנולוגיות כמו
טוויטר, שהיום מתייחסים אליהם באותו בוז כמו שהתייחסו לאלפבית או לדפוס בזמנו
(שהתשתמשו בהם כדי להפיץ שמועות זדוניות, לכתוב בדיחות טפשיות, לתעמולה פוליטית
חתרנית, למסרים קצרים של "אמא, הלכתי לחבר, אחזור בקרוב", וכן - להרבה ארוטיקה
ופורנו) .

( אני לא אומר שאני חושב שהכנסיה הקתולית היא ארגון כל כך טוב או מועיל, רק שהפעם
האפיפיור הפורש צדק וצריך להבין את החוכמה מאחורי ההחלטות שלו.)

ראו גם: http://www.robcottingham.ca/cartoon/archive/this-brain-this-brain-fire/

לי אין כוונה לנטוש את אתר הבית שלי לטובת עמוד בפייסבוק או בגוגל פלוס או מה שלא
יהיה, כי זה עדיין דבר שאני מצליח למצוא בו דברים שקשה לי למצוא אפילו בבלוג שאני
כותב, וגם למנועי חיפוש יש נטייה לתעדף אותו יותר על מרבית הבלוגים (ודרך אגב,
סופרי סת"ם עדיין כותבים ספרי תורה ביד מפני שאי אפשר להתפשר על האיכות שבהדפסה
תצא גרועה מדי.) אבל בכל זאת אני עדיין אימצתי טכנולוגיות חדשות יותר ומנסה לנצל
אותן.

אז כאמור אמשיך לתכנת, בין השאר כדי לתחזק את התשתית של האתרים שלי, אבל אני
אהיה יותר פילוסוף/בדרן/מחבר/איך-שלא-תקראו לזה. אם מישהו (או מישהי כמובן) ירצה
לקחת על עצמו את תחזוקת התוכנות שלי שפחות מעניינות אותי כרגע, ובכללן פותר הפריסל
שהוא, כידוע לכולם (אני רואה שמולי מכין את הרעשנים) היהלום שבכתר של התוכנות שאני
יזמתי ותחזקתי, אז אשמח להעביר אליהם את המושכות לתחזוקה שלהם, בדיוק כפי שאריק
ריימונד העביר את האחריות ל-fetchmail שהייתה התוכנה על אודותיה נכתבה סדרת
המאמרים המפורסמת שלו "הקתדרלה והבזאר". במידה שלא יקומו מתחזקים, אז התוכנות
תשארנה בגרסאות הנוכחיות שלהן והפחות מתוחזקות (אלא אם כן יקומו להן מתחרות שיהיו
יותר טובות.).

אני אנסה להישאר להיות פעיל בקהילת הקוד הפתוח הישראלית והעולמית, אבל אני רואה
בעצמי יותר יוצר של תכנים, ואני מרגיש שאני גם צריך יותר חיי חברה. אני גיק
והאקר (לא קראקר כמובן[1]) אבל אני עדיין אוהב לשחק כדורסל, להקשיב לסוגי מוזיקה
שונים (ובעיקר למוזיקת פופ מסוגים שונים - לאחרונה בעיקר של אמנים עצמאיים
ביוטיוב), לא אוהב להשקיע שעות רבות מדי בלכתוב קוד, לא מרגיש מספיק אחראי כדי
לנהוג בעצמי, ובעל קיבה מספיק חלשה כדי לסבול את מרבית ספרות הפנטזיה בימינו, וכן
את רוב סרטי או תמונות הפורנו (שהרבה גיקים אומרים לי שהם אוהבים), אוהב להשקיע
זמן רב בכתיבת בדיחות ו-memes חדשים ב-IRC, בעל שגעון גדלות יוצא דופן, וכותב
סיפורים מטורפים ולא שגרתיים שמשלבים הרבה אלמנטים מודרניים וקלאסיים למקשה אחת
וקוהרנטית (או לחליפין - לא קוהרנטית לחלוטין), וממש מחבב סוסי פוני, דרדסים
ואיווקים. אין לי בעייה עם גיקים שיש להם העדפה אחרת, או עושים דברים אחרים, אבל
זה האופי שלי ואני רוצה להיות מי שאני.

        שלומי פיש

[1] - ראוי לציין שכמובן פריצה למחשבים היא בכל זאת מקצוע שמכבד את עצמו, ויש אנשי
אבטחה מסוגים שונים שמתפרנסים מזה בכבוד. יש מספר לא קטן של אנשים שישמחו לנסות
לפרוץ למערכות שלכם (אחרי שקיבלו ממכם רשות ותמורת תשלום הולם) ולא יעלו על דעתם
לפרוץ לאתר כדי להוריד אותו או לגנוב ממנו כספים (כי יצר הרע בסוף פוגע בך). וכן,
לא מעטים מהם הינם ילדים ונערים (או אף ילדות ונערות) שעדיין לא סיימו תיכון.
פגשתי לא מעט נערים ב-IRC שבגילם הצעיר היו יותר בוגרים, שקולים ונבונים (wise)
ממני בגילי המבוגר של 35, ועדיין היו מאוד כיפיים ומאושרים. ברוכים הבאים לעידן
החדש!