ערב טוב,

להלן מספר הצעות שאני מעוניין לקדם כדי לשפר את השקיפות והחיבור של עמותת
המקור עם הקהילה בארץ, ועכשיו זה זמן מצויין להציע אותן, בתקווה שחלקן לפחות
יזכו לקבל התייחסות מצד אלו המתמודדים בבחירות הקרובות.

אם אתם מתמודדים בבחירות הקרובות – אל תהססו להביע את דעתכם על כל אחת מההצעות
ולהוסיף אותן למצע שלכם אם זה נראה לכם חשוב מספיק.
לכל השאר – אתם מוזמנים להביע את דעתכם על הרעיונות שאני מעלה פה, לעזור לגבש
אותם בצורה מלאה יותר, וכמובן גם להציע רעיונות חדשים משלכם.

א. שקיפות – כיום מרבית פעילויות העמותה מתנהלות מאחורי חומת רשימת התפוצה של
הוועד, ודיונים כלליים ברשימת תפוצה כללית יותר. ההצעה שלי היא להרחיב את
השקיפות באמצעות יצירת רשימת תפוצה נוספת, לצורך העניין כזו שפתוחה לחברים
בלבד, בה יועלו רעיונות והצעות, ואפשר יהיה גם לנהל בה הצבעות לא מחייבות
שיאפשרו לוועד לקבל את דעתם של הקהל על פעילויות שהם ירצו לקיים.

ב. ביזור – כיום מרבית הפעילות מתבצעת על־ידי החברים בוועד וקומץ פעילים
נוספים. כדאי לדעתי להרחיב את פעילויות אלו באמצעות חלוקת משימות לפעילים,
בדומה למה שקורה כיום עם הארגון של כנס "אוגוסט פינגווין" שנופל לא פעם על
פעילים ולא על חברי הוועד. אפשר למשל להקים צוות שיפעל לקידום "קוד פתוח
במערכת החינוך", צוות נוסף שיקדם משימות לוקליזציה, וכדומה. העיקר לקרב ולשלב
את פעילויות העמותה עם פעילויות הקהילה.

ג. מעקב ובקרה – מספר פעמים בעבר הצעתי להקים מערכת מעקב מקוונת שתקטין את
העומס על שתי רשימות התפוצה העיקריות ותאפשר לנו להיות ממוקדים יותר במשימות
השונות. לדעתי יש מקום לשקול הקמה של מערכת מעקב כגון באגזילה, דרכה נוכל לקדם
משימות שוטפות (החל למשל מהליך קבלת חבר חדש לעמותה ועד ארגון של כנסים
שלמים), לעקוב מהצד אחר הפעילויות, וגם לעזור לאחראים על כל פעילות לנהל טוב
יותר את המשימה. במוזילה אנחנו משתמשים בבאגזילה כמעט לכל משימה אפשרית, ואני
אשמח לפרט על זה יותר אם יש התעניינות. במובן מסויים שימוש במערכת מעקב אמינה
יאפשר לנו לקדם את שתי ההצעות הקודמות שהעלתי, ביזור ושקיפות, וחשוב לזכור כי
מערכות אלו למרות היותן פתוחות וחשופות לרשת יכולות לשמש גם למשימות שאינן
חשופות לקהל בשלבי העבודה עליהן או בכלל.

אלו שלושת ההצעות שעולות לי בראש כרגע. אשמח לקבל את דעתכם עליהן וגם הצעות
נוספות שאנחנו כפעילי תוכנה חופשית נרצה לראות בעמותת המקור בעתיד הקרוב.

--
 Tomer Cohen
http://tomercohen.com