קצת להרחיב בעניין מה שתומר כתב:

"העניין עם הרשיונות" שהוזכר מתייחס למעבר של האפליקציה הסלולרית (בלי קשר
למפות) מרשיון GPL לרשיון מסחרי, לפני כשנתיים.
הידיעה הופיעה ברשת בהקשר של מגבלות של Apple על אפליקציות ב- AppStore, דבר
שלא נראה לי סביר בתור סיבה לצעד הזה
(מעבר לרשיון קנייני מחייב החלפה של כל רכיב GPL חיצוני - ודורש לא מעט
משאבים, בניגוד למשל למעבר לרשיון חופשי אחר, שיכול להיות גם תואם GPL וגם
מקובל על אפל).

לאחר האספה הכללית (שהיתה כרגיל לא ממש כללית - בקושי קוורום), יצרתי קשר עם
יובל שמואלביץ (סמנכ"ל תפעול וקהילה), ודיברנו טלפונית על הגורמים לשינוי
הרשיון. מסתבר שאכן היתה כוונה לצעד כזה עוד קודם לכן, מסיבות שונות (חלקן
מובנות, חלקן מוכרות לי גם אם איני חושב שמוצדקות, וגם סיבות שלא שמעתי בעבר),
ושאין להם כוונה לעבור לרשיון חופשי אחר.
בשורה התחתונה - הבנתי שההחלטה נעשתה משיקולים של אסטרטגיה מסחרית, ולא נראה
שמכתבים מהקהילה היו יכולים להשפיע.

פרוט הנושאים שעלו בשיחה עצמה היה יכול להיות מעניין לחברי העמותה, ואני מתנצל
שלא מצאתי את הזמן להעלות לויקי או בפורום כלשהו.
(השיחה נערכה כמה שבועות לאחר האספה - בזמן שהנושא כבר דעך בפורום, אני התחלתי
עבודה חדשה, ותמיד צצים נושאים אישיים ואחרים שתופסים את הזמן, כפי שכולנו
מכירים)

לגבי העניין הנוכחי:

לא קראתי את התביעה המדוברת, אבל (על פי הידע משפטי המוגבל ביותר, ואולי שגוי,
שלי) אני לא רואה על מה ניתן לתבוע.

לגבי האפליקציה: ה GPL משחרר את הגרסאות שהופצו תחתיו  - מי שרוצה יכול לקחת
את וייז 2.4 ולהמשיך משם כרצונו (לא מועיל הרבה ללא השרת...), אבל אינו יכול
למנוע מבעלי זכויות היוצרים את הזכות להפיץ מחדש ברשיון אחר.
הפצה ברשיון חדש מחייבת את החברה להחליף את (או לקבל רשיון הפצה עבור) כל
הרכיבים שהיא *אינה* בעלת זכויות היוצרים שלהם, וזה לא מעט עבודה (זאת הסיבה
שארגונים שונים דורשים Copyright Assignment מכל מי שתורם קוד לפרויקט שלהם).
אם למישהו יש סיבה לחשוב שתוכנה שלו נמצאת בשימוש במוצר הקנייני, זו כמובן
עילה לתביעה - אבל אני מאמין שהם עשו את שעורי הבית לקראת החלפת הרשיון
(וכנראה שגם גוגל בדקו אותם על זה).

לגבי המפות - לפי מה ששמעתי ממשתמשים ותיקים - ברגע שהשיקו את וייז הם עברו מ-
FreeMap למפות שלהם, ומאז כל מי שאישר את תנאי השימוש העניק להם זכויות על
המידע. אני לא יודע אם יש טענה על מידע שהועבר מ- Freemap לוייז או אם תנאי
השימוש של FM מרשים "יצירה נגזרת קניינית" מסוג כזה.

עמית