לחברי עמותת המקור שלום,

כידוע לכולם, בזמן הקרוב תתקיים האסיפה הכללית השנתית של עמותת המקור, זו שבה
אתם מקבלים דין וחשבון על מה שקרה בשנה האחרונה, דו"ח כספי, וכיוצ"ב , ובמעמד
זה בדרך כלל בוחרים ועד וועדת ביקורת (ככל הידוע לי לפחות אדם אחד כבר הביע
את רצונו להיות בוועדה).

לצערי, מסיבות בריאותיות, לא אוכל להיות נוכח באסיפה.
בתחילת פברואר, נפגעתי בתאונת דרכים, פציעה לא פשוטה שכללה למעלה מ 26 שברים
בגוף, ולמעשה לאחר שיחרורי מביה"ח אני עדיין מנוע מלהסתובב, ובמצוות הרופאים
אני עדיין בחופשת מחלה (מרבית השברים כבר התאחו אולם הבעיה העקרית היא פגיעות
בגב, בעמוד השידרה), אני מקווה שתוך כמה חודשים אוכל להיפטר מהקביים ולהתחיל
לרוץ ולטפס על הרים

לפיכך, התלבטתי רבות, ובעצה עם עוד מספר חברים, החלטתי לכתוב את הדברים שהייתי
אומר לו הייתי מגיע לאסיפה. ברור לי שלדבריי כרגע אין משקל מהותי, אך אני
מקווה לעורר אצלכם את המחשבה, את הדיון, את הרצון להגיע לאותה אסיפה , ומעל
לכך, את הרצון לתרום ולשנות את המצב הקיים. זו בעצם המטרה של מייל זה.

בשנה האחרונה, הייתי חלק מוועדת הביקורת, תפקיד שהוא גם סזיפי וגם לא ממש
נעים, אולי נדמה שהוא קל, אולם לוועדת הביקורת של המקור אין באמת יכולת לשנות
דברים בזמן אמת, ולמעשה גם אם וועדת הביקורת סבורה שהוועד או גורם אחר עושה
טעות – אין היא יכולה לעשות דבר מלבד להעיר על כך.
...וגם על זה יש ויכוח...

אותו גוף (נניח הוועד),
יכול לטעון שכל עוד הוא עובד בצורה חוקית , זכותו לעשות כל דבר – וזה די
נכון. לצורך הדוגמה, אם בעוד שנה הצוות שיעשה את אוגוסט פינגווין יחליט שהוא
עושה זאת בקוטב, ועדת הביקורת יכולה רק להעיר על כך .. אבל כל עוד שזה חוקי,
אין לה מה לעשות, גם אם ברור שאף אחד מחברי העמותה לא יגיע לקוטב.
(זו רק דוגמה ... לא לקחת ללב) .

בשנה האחרונה, נתקלנו במצבים לא פשוטים מבחינת פעילות הוועד.
למעשה, אנשים שביקשו להיבחר לוועד, הפסיקו את פעילותם.
לו הם היו מתפטרים, הרי שניתן היה להכניס חבר ועד אחר במקומם ובעצם להחזיר את
הוועד לתיפקוד. אולם הם לא התפטרו (וליתר דיוק אף סירבו לעשות כך), וכך 2/3
מהוועד לא תיפקד ,
חבר ועד אחד התקשה לתפקד, ואחד נוסף נכשל שוב
ושוב בביצוע משימותיו – כשהוא מגיע לשיא בכך שנעלם כליל לשלושה חודשים

מבחינתי השורה התחתונה היא החשובה – הוועד הפסיק לתפקד, כאשר
את המתחייב בלבד מילא חבר ועד אחד תוך כדי שהוא כמובן צריך גם לנהל את שיגרת
חייו (עבודה , לימודים, משפחה) ובעודו קורס תחת העול. לא סתם נבחרים מספר
חברי וועד, הרעיון הוא שהמשימות יחולקו בין מספר אנשים , וגם אם נוותר על
משימות של פיתוח וקידום של הדברים, הרי שרק משימות התחזוקה של העמותה הן
משימות כבדות משקל.

לצערי, אני שומע, שיש בכוונת אותם אנשים לרוץ שוב לוועד, דבר שלהבנתי יביא
לשיתוק של שנה נוספת.

לפיכך ועל מנת להימנע ממצב דומה בעתיד אני אבקש את הדברים הבאים:
1. אני אשמח אם הוועד ידבר על הדברים הללו עם חברי העמותה – שלא על מנת להאשים
אלא על מנת ללמוד ממה צריך להימנע בעתיד.

2. אבקש ממי שלא יכול באמת להקדיש לכל הפחות ערב אחד בשבוע – שיבין שהוא יכול
לסייע בדרכים אחרות אולם לא בוועד.

3. אשמח באם תועבר תקנה, המקנה "שיניים" לוועדת הביקורת במקרים שכאלו

– ולכל הפחות שוועדת הביקורת תהיה מחוייבת לדווח עליהם מיידית במייל לכל חברי
העמותה ולא נאלצת לבצע מחטפים על מנת להסדיר בעיות.

רק למען הסר ספק, וועדת הביקורת מחוייבת לדווח לאסיפה , אולם במהלך השנה וכל עוד אין אסיפה, לא בטוח שאפשר לדווח לרשימת התפוצה

לבסוף, צריך גם להודות לאדיר, גם עם אדיר לא הסכמנו על הכל (בתור וועדת ביקורת) , היו לנו אתו
ויכוחים, וזה בסדר לא להסכים לפעמים , אבל הוא עשה, בשנה האחרונה, הוא זה שהפעיל את
העמותה, עם עזרה מעטה – מדי – מאחרים.

    דורון

--
Doron Ofek | www.ofek.biz | do...@ofek.biz |
|Silent Circle Phone (Anonymous and Secure line): 1(408)609-5140(California)
|Office Phone IL: +972-3-9533603  UK: 442070482630  US: 17204776263 |