שלום אלי,

> תודה רבה!
> אם כך, אעשה מאמץ להגיע.
>
> ואני מבקש לא לשפוט ולא לדון ולא לגבש שום עמדה רק לפי הנוכחות בישיבה
> הקודמת, מסיבה פשוטה שנדמה לי שאף אחד לא הזכיר - היא נערכה בחיפה.
> עם כל הכבוד לסיסמאות, ו״עם הפנים לפריפריה״ וכו׳, אסיפה בחיפה היא מתכון
> לבעיות נוכחות.

א) חיפה היא לא פריפריה. חיפה היא מקום מרכזי בדיוק כמו תל-אביב.
ב) חיפה היא לא תרוץ לקיום או אי-קיום האסיפה מכיוון שהאסיפות הללו נערכות פעם
בשנה. מי שלא מסוגל להטריח את עצמו לצאת מאזור גוש דן, יש לו בעיקר בעיה עם
עצמו. כמו שאנשים מחיפה ובאר-שבע מגיעים לאזור גוש דן, גם תל-אביבים יכולים *אם
הם רוצים*.
ג) כפי שרשמתי, בשנה שעברה האסיפה היתה בת"א, בקושי היו חברים ועוד יותר בקושי
היו מועמדים לתפקידים השונים.

> ואין קשר לנוכחות באירוע השנתי שגם הוא מתקיים בחיפה, ואם בר אז אולי אפילו
> קשר הפוך:
> אחרי שחברים עושים את כל הדרך לכנס, אז כשמגיע מועד האסיפה הם אומרים לעצמם:
> אוף, לא עוד פעם חיפה!
> יתכן שאנשי הפריפריה עצמם לא מבינים, כי הם רגילים לנסוע מרחקים, אך אנשי
> המרכז באו לגור במרכז כדי לחסוך לעצמם את הנסיעות הארוכות.

ברצינות?
ת"א היא בסה"כ שעה מחיפה בלחץ. בקושי 100 ק"מ.

אנחנו לא גרים בארה"ב ואנחנו לא גומעים שעות של נסיעה (או טיסה) כל כיוון.
בפועל זו אשליה של מרחק. את כל ישראל אפשר לנסוע ב- 5 שעות נסיעה. מחיפה לאילת
הטיסה היא שעה ורבע. אנשי המרכז לא באמת חיים רחוק מחיפה, אלא יותר נוח
(לחלקם) לחשוב ככה.
הכל נמצא בחיפה. לא הייתי צריך להגיע לת"א כמעט לשום דבר, אלא אם הכריחו אותי
(משרד שנמצא בת"א או אסיפת חברים של עמותה כלשהי).

כשארגנתי את הכנס בחיפה שנתיים ברציפות, אני שמעתי בכי דומה מאנשי המרכז אבל
אף אחד מהם לא טרח למצוא מקום מתאים לכנס. כנ"ל לגבי האסיפה. אבל לכנס הגיעו
כמה מאות אנשים גם באוגוסט 2013 וגם ב- 2012 מכיוון שבסה"כ הוא היה מעשיר
ומעניין, אז בסופו של דבר להגיע לאיזשהו מקום זו לא בעיה של מרחק אלא בעיה של
מוטיבציה ואינטרס אישי - לא פחות ולא יותר.

והמחשבה שמי שלא גר בת"א חייב להגיע אליה, היא קצת מעוותת, תסלח לי.

> וגם אנשי הפריפריות האחרות יעדיפו את המרכז (מי ירצה לבוא מבאר שבע או
> ירושלים לחיפה?!).
> אז אם המטרה היא התחשבות בפריפריה, קביעת האסיפה הקודמת בחיפה דווקא דפקה את
> רוב הפריפריות (דרום, ירושלים וכו׳).
> ואני מוכן להתערב שבאסיפה הקרובה יהיו הרבה יותר אנשים, מהסיבה הפשוטה שהיא
> נערכת במרכז.

האשליה עצמה היא של אנשי אזור המרכז שבפועל גם הם לא באים לפגישות.

> למען הסר ספק: אין לי שום ביקורת על קביעת אסיפות בחיפה, אלא רק ביקורת על כך
> שמנוכחות דלה באסיפה שבחיפה, מסיקים שהחברים לא אכפתיים.

החברים לא אכפתיים כי הם לא רוצים יותר לקחת שום חלק בתפקידים השונים בעמותה.
זו המציאות המתבססת כבר מספר שנים. אותם בעלי תפקידים יאלצו להדיר את רגליהם
גם ל"פריפריות" כמו חיפה וירושלים, רחמנא ליצלן, ואם זה לא בתוכניות שלהם אז
משהו קצת לא מסתדר לי עם אחריות וייצוגיות.

אדיר