בכל פתרון הבעיה העיקרית היא תיאום מפתח/סיסמא ראשונית. במערכת בה ההצבעות
גלויות, החשיבות שלו יורדת ומשמשת בעצם רק להגנה בפני התחזות למצביעים לא
פעילים וגם בפני זה אפשר להתגונן על ידי יצירת קשר יזום עם מדגם מצביעים
לאימות הצבעתם.

אם אנחנו משתמשים בדוא"ל להפצת מזהה יחודי אקראי (סימטרי) לרשימת המצביעים.
וכל אחד יוכל בעזרת אותו מפתח לגשת לאתר להזין את אותו מפתח ולציין את הצבעתו,
ויתווסף רישום של הצבעתו לצד שמו באופן גלוי לכל.
כל אחד יכול לספור קולות בעצמו, כל אחד יכול לאמת את הצבעתו של עצמו שנרשמה
כנדרש, וכל אחד יכול לראות את ההצבעות של כולם ולבחור באיזה אמצעי שרוצה לנסות
לאמת הצבעות של גורמים נוספים.
ההתקפה בידי מורשה הכי פרקטית שאני מכיר כנגד שיטה כזאת היא ייצור מצביעים
פיקטיביים אבל זאת בעיה בכל שיטה והשקיפות ברשימת המצביעים אמורה לעזור בפניה.

אפשר לבחור שיטה אחרת להפצת מפתחות ראשונית, או לחילופין איסוף מפתחות, או
מעבר למנגנון א-סימטרי, אבל אני לא בטוח שיש בכך צורך.

 מאיר