אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי להמליץ על חלוקה שונה לקטגוריות.
בעבר היתה נהוגה חלוקה ורטיקלית (תחום החינוך, וכו׳).
אני חושב שמן הראוי לבצע חלוקה הוריזונטלית, ובאופן הבא:

א. תרומה טכנית/פיתוחית לקוד הפתוח בארץ:
הכוונה לפיתוח תוכנות עבריות (כמו HOCR או גופני קולמוס) או תמיכה עברית
לתוכנות קוד פתוח קיימות (כמו למשל וויין).

ב. תרומה לקוד הפתוח בכלל, בלי קשר לישראל (שאגב, לאחרונה חלה התעוררות בתחום,
במיוחד בפריימוורקים הווביים).

ג. תרומה לא טכנית לקוד הפתוח בארץ:
הכוונה לתרומה קהילתית, או החדרה של קוד פתוח לממשלה ו/או מערכת החינוך, וכו׳.

יתכן שבשנה מסויימת, תהיה הרבה פעילות בקטגוריה אחת או שתיים, ומעט בקטגוריה
אחרת, ולכן במקרה שלמקום הראשון באחת הקטגוריות יתקבל מספר קטן מאוד של הצבעות
יחסית למקום הראשון בקטגוריות האחרות (צריך לקבוע יחס ספציפי), הפרס יתחלק רק
בין המקומות הראשונים של שתי הקטגוריות האחרות, או לחילופין - במקום הקטגוריה
הלא פעילה, באחת הקטגוריות האחרות יבחר גם המקום השני.