On Monday 22 June 2015 14:58:43 Lior Kesos wrote:
> מיקרוסופט עשתה לאחרונה מספר צעדים[1] מעניינים[2] ובסך הכל הפנימה את הרעיון של
> שחרור נכסים רבים שלה ברישונות פתוחים[3]

מיקרוסופט מנסה שנים לדחוף למדיה את המותג של "מיקרוסופט החדשה". אבל העובדות קצת
שונות...

1. _כמו בעבר, החברה נעזרת "בשליחים" שונים כדי לתקוף את עולם הלינוקס:_
     *  בשנים האחרונות הם קונים ומעבירים לטרולים מאגרי פטנטים בתחום
ה־"מובייל"[4] -- נחש מי הפלטפורמה המותקפת על ידם?
     *  זה כמעט לא שונה מהתקופה בה הם מימנו בעשרות מיליוני דולרים את SCO כדי
שתתקוף את לינוקס[5].

2. _גם תעשיית השמועות בגרוש היא טריק ידוע:_
     *  עכשיו פרסמת את השמועה על "חלונות בקוד פתוח".
     *  אבל כמובן שבעבר הייתה שמועה על "מיקרוסופט אופיס ללינוקס"[6]
     *  ולפעמים עושים משהו כדי שהשמועה תראה "אמינה" -- לדוגמא, אתה וודאי זוכר
את Windows-NT למעבדי Alpha (היה, עבד, אני אישית ראיתי -- נעלם צ'יק צ'ק אחרי
שדיגיטל נפלו בפח. כמה שנים אחרי, גם יצרני מעבדי ה־PowerPC נפלו באותה מלכודת).
     *  וכמובן שגם לנו יש את הבדיחות שלנו ב־1 באפריל -- כמו הפצת הלינוקס של
מיקרוסופט[7]

3. _בשנים האחרונות נהיה פופולארי "לתרום קוד פתוח":_
     *  אז הם "תרמו" דרייברים עבור Hyper-V שלהם (ממש מועיל ללינוקס...)
     *  והם "תורמים" חלקי קוד מ־‎.Net למונו (כדי שעוד כמה פתאים יחשבו שהמלכודת
הזאת תאפשר להם קוד פורטבילי).
     *  באופן לא מפתיע כל התרומות שלהם מתרכזות *בנושאים שבהם הפלטפורמות הפתוחות
מנצחות בגדול* -- אני משוכנע שאתה יודע יותר טוב ממני איך טכנולוגיות Web מודרניות
הפכו את ‎.Net לפלטפורמה לא מעניינת בשוק הזה.

הטכניקות של "Open-washing" לא חדשות ולא נעלמו:
     *  זה תמיד מזכיר לי איך בתי הזיקוק בחיפה *צבעו את הגדר בירוק* (כי הם ממש
אקולוגיים).
     *  אני יודע שאתה מספיק וותיק כדי לא לאכול את כל הלוקשים -- אבל את הרשימה
קוראים הרבה אנשים (היום ובעתיד) ולכן תגובתי.
ומלבד זה, שתהיה לכם וועידה מוצלחת ופוריה.

--
Oron Peled                                 Voice: +972-4-8228492
o...@actcom.co.il                  http://users.actcom.co.il/~oron

We don't do windows...

--------
[1] https://github.com/Microsoft/dotnet