בעקבות הערה שקיבלתי מהקהילה, אני  רוצה להסביר למה אוגוסט פינגווין שוב יוצא נוח
לתל־אביבים ופחות נוח לכל אחד אחר. זה לא בגלל ש„תל־אביב באמצע”, וזה לא בגלל
שהמארגנים כולם תל־אביבים (אנחנו לא).

הוא לא בחיפה, קצת בגלל שבאמת הרבה מארגנים מגוש דן, ובעיקר בגלל ששני הכנסים
האחרונים היו בחיפה.

הוא לא בבאר־שבע, למרות שהיה השנה נסיון כן להביא אותו לשם. אני הייתי
באוניברסיטת בן־גוריון לבדוק היתכנות, והיינו בהחלט בדרך לשם. זה נפל בגלל הבדלים
משמעותיים של עלויות מצד אחד, וחופש־פעולה מצד שני: לא ראיתי בבאר־שבע הצעה שגם
מאפשרת לנו לעשות כל מה שאנחנו רוצים, וגם בעלות ברת־‏השוואה לעלות של שנקר
(חינם).

כחבר ועד, אני מאד רוצה לעודד פעילות בכל אזורי הארץ. אני אסייע ככל יכולתי לכל
יוזמה לערוך כנס תוכנה חופשית מחוץ ל„אזורי הנוחות” של גוש דן וחיפה. כשהכנס הזה
לא יהיה „אוגוסט פינגווין”, יהיה לי גם יותר קל להתפשר על נקודות של „חופש פעולה”
(כגון גביית דמי כניסה) -- אני לא מבטיח כלום, אבל יכול להיות שאנסה לארגן משהו
כזה בלי לחכות ליוזמות מקומיות. פגשתי אנשים נחמדים מאד בבאר־ְשבע, שאפשר לעבוד
איתם. יש פעילות תוכנה חופשית מעניינת בירושלים. הארץ גדולה.

באופן טבעי, תשומת הלב שלנו בחודש הקרוב תהיה נתונה ברובה לפינגווין. אחריו, ננסה
להזיז עניינים נוספים.

תודה על תשומת לבכם, ועל כל הצעות העזרה שזורמות כרגע,

        שי.