On Wed, Jan 06, 2016 at 05:56:10PM +0200, Lior Kaplan wrote:
> הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה רשיון שימוש פתוח, במטרה להפוך את המידע
> הממשלתי זמין לציבור. היועץ המשפטי של הלשכה: "מדובר במהפכה, לא פחות"
>

> http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3677819,00.html
>
> עכשיו צריך לחשוב איך מקבלים גם קוד מהמדינה... לדוגמה האפליקציות החדשות
> ששוחררו בנושא מאגר הכלבים.

(אם זה לא ברור: אני לא עורך דין)

בהחלט טוב.

הרישיון: http://www.cbs.gov.il/www/usage.pdf
ישנו גם עוד עותק באתר, אך לפחות כעת הוא עדיין לא מעודכן. אני מקווה שהוא
לא הנוסח המחייב:
http://www.cbs.gov.il/www/usage.html

לא ארוך מאוד וכתוב בשפה קריאה.

באופן כללי הוא מרשה שימוש לא מוגבל כמעט, למעט רשימה (לא קצרה) של סייגים.
הוא מתייחס לשימוש בכל העולם, שימוש מסחרי, ועוד - בהחלט הושקעה שם מחשבה.
לקראת הסוף אפשר לראות שמדובר על גרסה 2.1 של הרישיון.

בין הסייגים (ניסוחים שלי):
* איסור הצגת מידע בצורה מטעה. אני מקווה שיש לזה פירוש סטנדרטי.
* איסור שימוש בצורה שתביא להפרת פרטיות.

מהסיבות הללו הם לא השתמשו ברישיון סטנדרטי ולכן נראה לי שהרישיון הזה לא
תואם לרישיונות קריאטיס קומונז הרגילים. אם הוא אכן לא תואם, מעניין מהם
השינויים המינימליים שנדרשים בו כדי שיהיה תואם.

מעבר לכך, הרישיון כתוב בעברית. האם יש נוסח לא רשמי שלו באנגלית (למי
שרוצה להשתמש בנתונים ואינו מהארץ?). מעבר לכך, הרישיון דורש לציין את מקור
המידע בנוסח מסויים, והנוסח הזה הוא בשפה העברית.

יש רשימה ארוכה של סוגי תוכן שעליהם הרישיון לא חל. לא ברור לי האם ברור
לגביהם מהו הרישיון. בפרט, איך מסומן מידע שהמשרד אינו רשאי לרשות הציבור
תחת רישיון זה?

בהנחה שעיקר התוכן יהיה זמין תחת הרישיון הזה, מדובר על התקדמות רצינית.

ר' גם https://data.gov.il

--
Tzafrir Cohen         | tzaf...@jabber.org | VIM is
http://tzafrir.org.il |                    | a Mutt's