> [...]
> להתחיל לקנפג פרוקסי לכל דפדפן ותוכנה בבית, ולהקים את הפרוקסי הזה שזה גם לא
> לרמה של משתמש בייתי ממוצע.
>
> פתרון פשוט זה פתרון בנקודה שבה נכנס האינטרנט הביתה. או שמרימים טלפון לספק
> האינטרנט ומבקשים את הסינון שהם מחוייבים להציע כחוק (וזו התשובה שנתן גם בסוף
> משרד התקשורת על הצעת החוק), או שעושים את המינימום של לכוון את הראוטר להפנות
> את כל בקשות הDNS לשרת המפלטר של OpenDNS או שירות דומה, במקום לשרת של הספק.
> אני בחרתי באפשרות השניה אצלנו בבית. זה מספיק טוב עד שהילד לומד על שרתי
> פרוקסי פתוחים, VPN חינמי או סתם עריכה של כתובת הDNS בתחנת הקצה.

אתה כבר מעלה יתרון לפתרון הסינון - הילדים שלנו ילמדו על האקינג (או כדי
להשתמש במונח המגניב העכשווי - סייבר-סייבר). מצד שני הם תמיד יכולים ללכת
לחבר שאין לו סינון.
ברצינות: ספציפית לסינון ע"י DNS ישנן שתי בעיות. האחת טכנית וקשורה לכך
ששימוש ב-DNS שאינו של הספק שלך, בהנחה שהוא מהגדולים, לא יביא לך content
מה-CDN הקרוב למקום מגורייך. למשל, Youtube מתל אביב.
גוגל (עם שרתי ה-DNS שלהם) די מתעלמים מהעניין. למיטב ידיעתי. OpenDNS דווקא
לא[1], אך הפתרון לא מספיק קרוב (מניסיוני).
שנית, הבעייה שסינון ע"י DNS לא מסנן תכנים באתרים יותר לגיטימיים, החל
מיוטיוב וכלה במאקו.

זו גם הבעייה העיקרית שלי עם ההצעה - הבעייה הינה פחות בתוכנה ויותר בשירות -
צריך באופן קובע לעדכן אותו עם תכנים.
זו (אמנם רק אחת) מהסיבות שאנטי-וירוס חינמי (ClamAV) לא ממש מצליח - העדכונים
לא מספיק מקיפים וזריזים כמו החברות המסחריות.

יניב.

[1]
https://blog.opendns.com/2013/01/10/high-availability-with-anycast-routing/