מנסיון כואב מיד ראשונה כמפתח בנוקיה, מוצר שמיועד לניהול אופנסטאק בסביבת
טלקו - זה כאב ראש לא קטן, אין שום פתרון "מהקופסה" של אף חברה, והפתרונות
היחידים שמתקרבים מאלצים אותך לעבוד צמוד למפרטי חומרה וארכיטקטורת רשת
מאושריםובדוקים או שאתה לבד. זה אומר צוות של מומחה או שניים אחראיים לתשתית,
מכונות יעודיות לניהול (לא כולן עם יתירות) מה שהופך אותה למערכת שמתחילה
להיות משתלמת רק בקלאסטר מעל 200-300 מכונות (לעומת, נגיד, עבודה עם שירותים
כמו אמאזון, ראקספייס וכל מה שבאמצע).

השאלה שצריך באמת לשאול, היא מה הסיבה שחושבים שבגללה ענן פרטי זה משתלם או
הגיוני. רוב החברות יגלו שזול יותר בטווח הארוך להשתמש בשירות חיצוני, או גריד
טאסקים פנימי עם כמה מכונות וירטואליות פשוטות יותר במקום פתרון ענן שלם (עד
כמה שאופןסטאק שלמה יחסית לאמאזון ומתחרותיה כרף הסטנדרט). בהתחשב בעלויות
ההקמה והתחזוקה, היחידים שצריכים באמת ענן פרטי הם אולי בנקים וארגוני ממשלה
(וגם זה בספק), או מי שמנסה לתת שירותי ענן ללקוחותיו כמרכז הביזנס.

שבוע טוב,
עירא.