On Tuesday 14 February 2017 20:00:13 Omer Zak wrote:
> בשעה טובה התחלתי לכתוב את נייר העמדה, תוך שימוש בחומר שעלה מהדיונים עד
> כה.
>
> אחת מהשאלות שצריך לענות עליהן היא:
>         האם יש נתונים ומידע לגבי מקרים של צמיחה כלכלית של חברות כתוצאה
>         מהעמדת קוד פתוח לטובת הכלל או של תוצר אחר אשר היה תוצאה של
>         תכניות מו"פ בתחום הקוד הפתוח?
>
> הדוגמאות שיש לי בשלוף הן Zend, RedHat, Apache.

אפאצ׳י איננו חברה אלא עמותה, ותמיד היה.

> אני מבקש את עזרתכם בהשגת מידע נוסף רלבנטי.
>
> האם יש דוגמאות נוספות?
> עדיפות ל:
> - חברות ישראליות.
> - חברות (בישראל או בחו"ל) שצמחו לאט כשהקוד היה סגור, ואחרי שפתחו אותו
> צמחו במהירות ושגשגו בגדול.

הדוגמאות הבולטות הנוספות בשלוף הן MySQL (פינית, נרכשה במיליארד דולר ע״י סאן),
וורדפרס (Automattic) ו־Kaltura הישראלית שמרויחה יפה (אני חושב) כבר כמה שנים
טובות מפלטפורמת הוידאו הפתוחה שלה. אני חושב שהקו המאחד הוא שהחברות הקימו
פלטפורמה, ופתיחת הקוד הקלה על יצירת ecosystem מסביב למוצר העיקרי.

בהקשר הזה, יכול להיות שללינוויט יש מה לספר על Mean.io.

דוגמה שונה היא טלגרם, חברה שקנתה את אמיונם של משתמשים רבים ע״י פתיחת קוד
הקליינט שלה. אה, ואם כבר, אז אנדרואיד.

יש דוגמא בולטת נוספת ששווה להזכיר: נטסקייפ, בגסיסתה, פתחה את הקוד של המוצר
שלה. זה לא הציל אותה, אבל כן הציל את המוצר, ועל בסיסו נבנתה אח״כ חברת מוזילה
(יש שם מבנה לא טריויאלי של מלכ״ר ולצדו חברה מסחרית, רווחית מאד, שתומכת בו).

> רצוי אם יהיו מספרים שתומכים בזה (צמיחה באחוזים, מחזור עסקי,
> רווחיות,...).

אין לי כרגע אפשרות לערוך מחקרים ולהוציא מספרים, לצערי. רק לתת כיוונים.

מקווה שעזרתי,
        שי