Ben cahil bir insanım. Okumadım.

Apo "her şeyi bilen" bir insan.

Biz kimiz ki haşa onu yargılayalım.

Fakat naçizane birkaç şey söyleme gereği duyuyorum.

"Birincisi CHP'nin başını çektiği laik-cumhuriyetçi hegemonya. İkincisi ise
AKP'nin başını çektiği Türkçü-İslamcı hegemonya." demiş Apo. CHP, yani
kemalistler sadece laik-cumhuriyetçi, AKP ise türkçü-islamcı. Bu tespit
doğru gibi ama CHP'nin kemalizm zihniyeti tc kurulurken bir "türk" tanımı
yaptı ve sonra türkçülük yaptı. islamcıları kandıran, iğrenç bir şekilde
sağcılaştıran da chp zihniyeti olan kemalizmdir. böyleyken chp'nin "asıl
türkçü" ve "türk emperyalisti" olduğunu belirtmek, her zaman belirtmek
lazım. türkiyede solcular sağcılardan daha türkçüdür. sağcıyı ikna edersin
solcuyu ikna edemezsin.

Aynı parağrafda Apo diyor ki: "Biz ne federalizm istiyoruz ne konfederalizm
istiyoruz. Ayrı bir devlet de istemiyoruz. Bir devlet verseler de kabul
etmeyiz. Biz halk olarak, Kürtler olarak Cumhuriyet içinde demokratik
haklarını kullanabilen özgür yurttaşlar ve özgür toplum olarak birlikte
yaşamak istiyoruz." Ben buna aklı başında Kürtlerin katılacağını sanmıyorum.
Aynı parağrafta "Bu dönem Mustafa Kemal, sadece bir simge haline getirilip
tamamen etkisizleştirildi." diyor Apo. Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren
m.kamal ataput'un etkisizleştirildiğini öne sürenler hakiki kemalistlerdir.
niyazi berkes, toktamış ateş, server tanilli, yalçın kûçik, doğu
perinçek gibileri, genç tc'nin katliamlarını başkasına yıkmak ve ataput'u
masum göstermek için bunu savunurlar da bizimkine ne oluyor anlamadım?
Kısacası, Apo neden M.Kamal Ataput'un "etkisizlleştirildiği" üzerinde durur?
Ataput etkili olsaydı sorunlar olmayacaktı. Bunu mu demek istiyor? Artık
Kürt kitlesi köyü yakılıp kentlere savrulan önceki acılı kuşak değil ki.
Bugün Kürtler yakın tarihi okuyorlar, Apo'nun bu sözlerindeki tarihsel
hatayı herkes görüyor.

Hizbullah açıklamasında Apo tamamen haklıdır. Hizbullah nedir? Bence
Kürdistan'daki Hizbullah kısaca TC'dir. Fethullahçılık da TC'dir. Biri iyi
polis, diğeri kötü polistir. Siirt'teki Arapları Kürtlere karşı kullanan
devlet, dindarları da Kürtlere karşı örgütlemeyi başarmıştır. Kardeş
kavgasıyla yüzlerce Kürt'ün ölümüne yol açmıştır. Şiddet karşıtı politikalar
izlenmeli, Hizbullah sempatisi olan insanlar asla rencide edilmemelidir.
Dindar insanları rencide etmek, islamiyet ile alay etmek kemalistlerden
apoculara geçen pis bir alışkanlıktır. Bu bakımdan Apo'nun "Yani içlerinde
samimi-dürüst Müslümanlar varsa, geçmişte yaptıklarından pişmanlık duyan
varsa samimi bir şekilde özeleştiri verip özür dileyip, Kürtlerin DTK, Kent
Konseyleri gibi ortak platformlarına katılabilirler. " sözlerini önemli,
yapıcı ve değerli buldum. Fakat aynı Hizbullah eleştirisinde Apo şu anlamsız
ve gereksiz şeyleri de söylüyor: "Bunların değerleri cumhuriyet değerleriyle
de örtüşmüyor, cumhuriyet de bunları kabul etmez. Bizim yaptığımız da bu
yönüyle cumhuriyeti de korumaktır." Cumhuriyet sana hayırlı olsun Apo. Sen
katilini sevmeye devam et.

--
[...]

Cevap