Mart ayı yaklaştığında içim bir hoş olur hanı derler ya içim içime sığmıyor
doğanın bahar kukusu
Newroz cuşkusuyla buluşması kelimelerle ifade edilmeyecek bir sevince
dünüşür.çocukluğumuzdan
beri Newrozu yasak yasak gizli gizli kutladık dehaqlar Kürtlerin coşmasından
seviç duymasından
rahatsız ya..! Ama engelmi tanıdık tepelere , dağların zirvesine çıkıp ateş
yaktık dehaqların inadına.

an azadi an azadi belkı diyemiyorduk ama Kürtler özgürlüklerine düşkünlüklerini
belki dağların zirve-
sine çıkıp ateş yakarak dosta düşmana sevincini büyle hisetirmek ister kime ne
..! biz Kürtler sevinci-
mizi bu yaşam biçmiyle göstermek isteriz.

Dağ bizim Newroz bizim..!

Ama faşizm faşizımdır dünyanın neresinde olursa olsun dönem hangi dönem olursa
olsun düneme güre
renk alır ve kinini nefretini mazlum halklara bir şekliyle hisetirmek ister 12
Eylul 1980 Askeri conta bırakın
Newrozu kutlamak dağın zirvelerine çıkıp newroz'umuzu yaşamak ve haykırarak
insani değerimiz olan ulu-
sal kimliğimizle kendi coğrafyamızda coşmak ve doğadan zevk almak, tek
kelimeyle Kürdistanda yaşam tes-
lim alınmıştı, ulusal yaşam değerlerimiz sanat  dil kültür edebiyat zaten
yasaklıydı , kızıl katliam beyaz katliam
v.s. zaten yarı ölü yaşıyorduk Kürtlüğümüzü Newrozlarda coşmak ateş yakmaklka
sınırlamıştık , insani değer-
ler adına ne varsa ne kalmışsa onuda 12 eylülcüler gasp ettiler..!

Şehrimizde kasabamızda köyümüzde kendi rengimizle kendimizi yaşamamız
yasaklanmıştı. Kürt halkıda Ken-
di kendisine otokurallar kuymuştu,ulusal renkleri belirleyen giysileri
giymezdik,ulusal kıyafetleri giymezdik
Kürt ve Kürdistan kelimeleri dahi rahatsızlık veriyordu bizlere evlerimizdeki
radyolardan Kenan paşa naraları ek-
sik etmezlerdi bizim büyüklerimiz,helal derlerdi Kenan paşa nasılda herkes
yerli yerine oturdu,Kürtçülük ve Komo-
nistlik kalmadı yaşa yaşa kenan paşa derlerdi.

Durum içler acısıydı , hiç kimsenin yaşam garantisi yoktu, tek şartla yaşam
vardı, onursuz köle kendini in-
kar ederek,kendine ne kadar yabancılaşırsan o kadar kıymete sayılırdın devlet
büyüklerin nezdinde..!

Bunu ispatlamak için Şıxler Ağalar ve yorgun demokratlar el penceydi
apaletlilerin huzurunda,sahip ne is-
terse onu yaparlardı, bunun açık ifadesi Diyarbakır zindanlarında Esat oktay
yıldıranın coni isimli köpeğine
selam duranlardı..!

Newroz ateşi sönmüştü demirci kawa çooktan bu diyarları terk etmişti kendi
halkına kösmüştü direngen
bir halk olan Kürt halkı direnecek takat ve gücü kalmamıştı teslim alınmıştı ,
kendi anadiliyle kendisine Türk
veya Arap derdi bu köle yaşam kahr ediciydi , biran evel bu nalet yaşam terk
edilmeliydi bir şagırt arıyordu,
demirci kawa..!

Çağdaş kawaya ihtiyaç var bu misyonu bu tarihi görevi yapabilecek bir babayiğit
gerek, bu mirası kaldırabi-
lecek bir yürek gerek.

21 Mart 1982'de Amed Zindanları Çağdaş dehaqlar tarafından , ölüm mangalları
oluşturmuş Kürtlerin nefes al-
ması engelleniyor adeta, bırakın Newrozu kotlamak demirci kawayı hatırlamak
bile imkansızlşamış Kürtler geç-
mişlerini onutmuş Çağın dehaqları newrozu onuturmak istiyor buna çağın
gereklerine uyan bir çıkış gerek.

PKK Anadavasından yargılanan ve savunmalarında çekinmeden örkmeden başı dik
Kürt ve Kürdistan tari-
hini anlatan ve mensubu olduğu siyasal hareketin yapmak istediği Kürtlerin ve
ülkesi olan Kürdistanın öz-
gürleşmesidir diyen Mazlım Doğan'dan başkası olamazdı, özgürlük aşığı , direniş
ilmiyle eğitimiyle kişilik
kazanan , buyun eğmesini bilmeyen  göçlü, dirayetli ve iradesi çelik olmalıydı
bu vasıflara sahip olan ülkem-
de sadece o vardı oda Mazlum DOĞANDI.

Newrozu üç kibrit çubuğuyla tekrardan ateşleyen Mazlum Doğan Arkadaşlarına Kürt
halkına ve Düşmanlarına
hatırlatmak istedi newroz ateş yakarak kutlanır.

Arkadaşları 17 Mayıs 1982'de yani günlerce sonra ancak bilgilenebildiler
Mazlumun isteğini , cevap olma yüreklerinde
Mazlumun sevgisi Mazlum arkadaşın aşkı neyle ifade edilir insanlık bunu duymalı
Kürt halkı bunu duymalı,ortadoğu
halkları bunu duymalı , dört arkadaş el ele verip bağdaş kurup  bedenlerini
Newroz ateşine dünüştürdüler derin uy-
kuda uyuyan arkadaşları uyanınca ilk yapmak istedikleri ataşi sündürmekti ama
Ferhat,Necmi,Eşref ve Mahmut hay-
kırdılar ateşi görletin bu Newroz ateşidir Mazlumun talimatıdır ateşi söndürmek
ihanettir..!

14 Temmuz 1982 büyük ölüm orucu Hayri Durmuş vasiyetimdir diyor..! Mezar taşıma
halkına ve ülkesine borçludur
yazın... aynı ölüm orucunda Kemal Pir ..! Beni yaşatmayın , Kürt halkının
özgürleşmesi için ölmem gerek diyerek ko-
luna takılı olan serom iğnesini ceker..! Doktor engelemek ister , hayretler
içerisinde olan doktor Kemal Pire derki hiç-
mi yaşamı sevmiyorsunuz öleceksiniz..,Kemal Pirin cevabı tarihidir ve aynı
zamanda bir yaşam felsefesinin mehenk
taşıdır .

BİZ YAŞAMI OĞRUNDA ÖLEBİLECEK KADAR SEVERİZ..!

Bu duygu ve sevgiyle istanbul Newroz alanındaydım pazar günü kazlı çeşmede yüz
binler alanları hınca hınc dul-
durmuştu platformunbir ucunda büyük boy Mazlum DOĞAN diğer ucunda aynı boyda
Zilanın resimleri asılıydı ,duy-
gu doluydum başımı göklere kaldırıp gözlerimle bulutları ve ucsuz bucaksız
derinliklerinde bizleri izleyen şehidleri
aradım bizleri izlediklerine inanıyorum her etkinlikte her Newrozda bu coşkulu
hisleri yaşıyorum.

Kesinlikle her Newrozda bu heyecanı bu cuşkuyu ibadet aşkıyla yaşıyorum.
Kendimi bu özeliğimden dolayı şanslı
adediyorum,yağışlı soğuk hava bu ibadet aşkını dahada  kutsallaştırıyor.

Aynı sevgi ve coşkuyu paylaştığın yüzbinlerle berabersin,Newrozun sıcak ve
kutsal ısısı Amed ve Ülke dışına çıkıp
milyonlarla buluşma seviniçi göçlü büyük bir moral değeri oluşuturuyor bundan
büyük hazm duyor insan.

Mazlum Doğanlar Ferhat Kurtaylar Kemal Pirler ve Hayri Durmuşlar sizlere
minettarız ruhunuz şad olsun halkınız
2011 Newrozunda bir kez daha ispatladılar mirasınız Amed zindanlarından
Zekiyeler Rehşanlar Ronahi ve Berivan-
larlın bedeninde görleşen newroz ateşi oldu milyonlarla buluştu , Kürdistan ve
ortadoğu, Avrupa ve dunyanın her bu-
cağındaki Kürt halkı ve dostları sizleri anarak Newroz ateşini ve sıcağını
yaygınlaştırdı.
selam hürmet

--
-  Diwanxane, platformek azad e, ideolojik nine, demokrasi serdest e; hemu Kurd
dikarin bi rengeki azad ramanen xwe binin zimen, kovar, malper u rojnameyen xwe

Navnisan: http://groups.google.com.tr/group/diwanxane

-  Diwanxane; Kurtceye kucuk bir adim icin kurulmus en buyuk Kurd mail grubu.
Hukuki sorumluluk yazara aittir. Kurd kultur milliyetciligi esas alinir.
Duzeysiz mailler onaylanmaz. Kurd dillerindeki mesajlara oncelik taninir.

Cevap